با تلاش شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف سنندج؛

پرونده قتل عمد در سنندج پس از 42 سال منجر به رضایت شد

با تلاش شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج پرونده قتل عمد پس از 42 سال منجر به رضایت اولیا دم گردید.

تصویر پرونده قتل عمد در سنندج پس از 42 سال منجر به رضایت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهادر اسدی؛ معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف با تایید این خبر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در سال 1358 بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک فقره قتل عمدبا سلاح گرم اتفاق می افتد که قاتل از صحنه جرم متواری می گردد و پس از 33 سال در سال 1393 دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

اسدی افزود : با ارجاع دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده های اولیای دم در نهایت پس از 42 سال با اصلاح ذات البین مختومه شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف خاطرنشان کرد : با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

اسدی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

عباسعلی ـ استان کردستان

234186