کردستان

یادداشت/در عمل طی این معاهده به مراتب از عهدنامه گلستان خاک کمتری از ایران منفصل گشت اما در پستوهای ذهن ایرانیان تصویر تیره ای از این قرارداد نقش بسته و هرگاه قصد کنند مقاوله ای را زیر سوال برده و تخطئه کنند، آن را با ترکمانچای مقایسه می کنند.

گزارش پرسون از آمارهای غیر واقعی اقتصادی دولت؛

نمک بر زخم ملت نباشید

با سخنان خود نمک بر زخم عمیق ملت نباشید. اینکه در ماه های پایانی دولت شما قرار داریم توجیه پذیر نیست که به خاطر دفاع از نداشتن کارنامه موفق، حداقل در حوزه اقتصادی چنین به شعور مردم توهین کرده و دردهای آنان را بیشتر نمایید.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: کردستان در بحث معادن بسیار غنی است و وجود معادن طلا و آهن می تواند باعث توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اخباری که در فضای مجازی و در جامعه مبنی بر برگزار شدن سال تحصیلی آینده به صورت مجازی هیچ گونه صحتی ندارد و هیچ مرجع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کولبری مسئله‌ای دردآور است، اضافه کرد: امروز طی جلسه‌ای گزارش کاملی از اجرای مصوبه‌ای که دولت برای حل مسئله ریشه‌ای کولبری داده دریافت می‌کنم و این مهم پیگیری‌ می‌شود.
علیرغم فعالیت به کار دوباره صورت گرفت؛

تعطیلی کارخانه قند شهرستان«دیواندره»

پس از بازگشایی و آغاز مجدد کارخانه قند شهرستان دیواندره این مرکز تولیدی به علت حمایت نشدن از سوی بخش دولتی به سمت تعطیلی دوباره پیش می رود.

«اسحاق جهانگیری»؛ معاون اول رییس جمهوری  برای بهره بردرای و بازدید از چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی وارد استان کردستان شد.

امام جمعه سنندج گفت: در آستانه سال جدید هستیم و ما به عنوان یک مسلمان در قبال همسایه و هم وطن خود مسئول هستیم زیرا نباید در جامعه اسلامی یک نفر در فقر دست و پا بزند و دیگری بالعکس در مسیر اسراف باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: پدیده دیگری که از امروز تا شنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ورود گرد و غبار از کشور عراق به داخل مرزهای کشور و کردستان می باشد که این امر باعث افت کیفی وضعیت آب و هوایی می گردد.

با تلاش شعبه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف قروه:

قاتل از دار اعدام رهایی یافت

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف  گفت: با تلاش شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه یک مورد پرونده قتل عمد پس از 8 سال منجر به رضایت شد.

بیشتر کارخانه ها بر روی تولیدات خود قیمت مصرف کننده را درج نمی کنند و  اگر هم به فرض محال این قیمت ها بر روی کالای مذکور درج شده باشد فروشنده با آسودگی خیال با ماژیک خط بطلانی بر قیمت درج شده می کشد و با معیار وجدان قیمت جدیدش را بر روی کالا مزین می کند.

وکیلی؛ گرافیست و مدرس نقاشی کودکان در گفت وگو با پرسون:

تصویرسازی بچه ها از روی اشعار کُردی/برگزاری نمایشگاه ملی«دنیای رنگی شعر»

گاهی اشعار کُردی را به بچه ها می دهم و آن ها تصویرسازی می کنند و فعالیت ام در همین حیطه است. من یک نمایشگاه دیگر به نام «دنیای رنگی شعر» در غرب کشور برگزار کردم که بزرگترین نمایشگاه کودک در غرب کشور اعلام شد. 1000 نقاشی در قطع A3 بود که همه را قاب گرفتم و در نمایشگاه قرار دادم.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی کردستان در گفت وگو با پرسون:

تردد در محور قروه ـ سنقر و قروه ـ همدان به سختی انجام می شود

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در حال حاضر طبق گزارش های واصله توسط نیروهای پلیس راه و راهداری کردستان، برف در محورهای قروه به سنقر و قروه به همدان در حال بارش است که این وضعیت تردد در این جاده های را برای رانندگان سخت نموده است.

‌مدیرکل دامپزشکی استان کردستان هشدار داد:

واحدهای تولیدی مرغ در معرض آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

‌مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه بیماری در دریاچه زریوار مریوان، ۲ روستای دیواندره و یک روستای سقز مشاهده شده است، گفت: طیور بومی، واحدهای صنعتی و پرندگان در معرض تهدید این بیماری قرار دارند.