کردستان

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد:

آغاز عملیات بازگشایی گردنه «تته»/20 کیلومتر برفروبی در پربرف ترین گردنه کردستان

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بازگشایی گردنه «تته» توسط نیروها و ادوات اداره کل راهداری استان کردستان آغاز شده است و تلاش ما این است که تا یک هفته آینده این مسیر کاملا بازگشایی گردد.

یادداشت/ هر کسی دیگری واقف است که دیگر پرداخت این مطالبات و آنهم پس از این چند سال تاخیر فاقد ارزش لازم می باشد و ای کاش فرهنگیان معزز با طرح شکایتی جمعی وزارتخانه را مکلف به پرداخت مطالبات به نرخ روز نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: باغداران به منظور مبارزه پیش بهاره و جلوگیری از انتشار آفات و کاهش جمعیت عوامل زمستانگذران و پیشگیری از اپیدمی شدن بیماری‌های قارچی و باکتریایی در درختان میوه لازم است در اسرع وقت نسبت به اجرای روش‌های لازم اقدام کنند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم سیستان و بلوچستان، مردمانی اهل دین و دیانت و غیرت بوده و هستند و بی شک هرگز اجازه نمی دهند که عده ای فریب خورده و منحرف امنیت در این استان را به مخاطره بیندازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون دو مورد مثبت از کرونای انگلیسی در شهرستان سقز و سنندج مشخص شده اند و تعداد دیگری نیز مشکوک به این ویروس جهش یافته در کردستان شناسایی شده اند.
پرسون از آشفته بازارعید گزارش می دهد؛

میوه کاغذی، میوه بازاری/ گوسفندان جنتلمن

هر کیلوگرم گوشت گوسفند بدون استخوان یکصد و چهل هزار تومان به مشتریان عرضه می شود و به نوعی می توان گفت که خرید گوشت گوسفند برای بسیاری از اقشار جامعه به جز افراد متمکن و جنتلمن، به امری غیرممکن تبدیل شده است.

به مناسبت سالروز شهادت برترین تک تیرانداز جهان؛

یادی از شهید زرین؛ تک‌تیرانداز برتر جهان

شهید زرین جزو نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین (ع) بوده و در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی را ایفا می‌کرد؛ در جنگهای نامنظم و دیگر عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز نقش حساس و ظریف خود را بازی کرده و ضربات مهلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد کرد که ارتش بعثی را بعد از تلفات سنگین مادی و انسانی دچار سرگیجه کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اکنون همه در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، لذا نباید جامعه را نسبت به این کارهای انجام شده بی اطلاع بگذاریم و از سوی دیگر فضای تشویش و نگرانی را در جامعه نهادینه کنیم.
مدیر حوزه علمیه کامیاران گفت: بنابراین استعمار امروز با استفاده از امکانات رسانه ای که در اختیار دارد به شدت در حال تحریف جایگاه دین، حوزه و روحانیت است و برای رسیدن به این برنامه خود سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اسلام امروز مورد هجمه دشمنان قرار دارد به نحوی که از یک سو به دنبال دین زدایی در کشورهای اسلامی هستند و در این راه تلاش و هزینه های بسیاری را نیز متحمل می شوند.
بیش از ده هزار عراقی در بزرگراه شماره ۸۰ بین کویت - بصره کشته شدند و حدود ۳ هزار خودروی سوخته و متلاشی در طول چند کیلومتر از این اتوبان چشم ها را می خراشید.
یک دکترای روانشناسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

کاهش 40 درصدی ازدواج و افزایش 39 درصدی طلاق در کشور/ افزایش طلاق های صوری

یک روانشناس و فعال اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار منتشره از منابع رسمی در ایران، میزان ازدواج 40 درصد کاهش و میزان طلاق 39 درصد افزایش داشته است که سهم استان ‌های مرفه از این آمار قابل توجه می باشد.

شهردار سنندج گفت: آمادگی و استقرار آتش نشانان در شب های چهارشنبه سوری و شب عید و آماده باش پرسنل و آمادگی ایستگاهها و ماشین آلات جهت امدادرسانی در ایام عید از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

یادداشت/ ایران خود را پیروز منازعه با ترامپ و سیاست فشار حداکثری او می داند و دیگر حاضر نیست در قبال اخذ ثمنی بخس، اهرم های فشار خود را در زمینه هسته ای تقدیم طرف مقابل کند.