کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان:

مصوبه تعطیلی 10 روزه بانک های کردستان لغو گردید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مصوبه تعطیلی 10 روزه بانک های عامل در کردستان بنا به درخواست مردم این استان لغو گردید.
به علت بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی؛

4 پاساژ و مرکز خرید در سنندج پلمپ شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پلمپ چهار پاساژ و مرکز خرید در سنندج به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داد.
برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا صورت گرفت؛

تعطیلی 10 روزه بانک ها در استان کردستان

مسوولان ستاد مبارزه با کرونا در کردستان از تعطیلی 10 روزه بانکها در این استان به علت شیوع گسترده کرونا خبر دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شناسایی 239 مورد جدید افراد مبتلا به کرونا در این استان گفت: در طول 24 ساعت گذشته 11 نفر در استان کردستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:

کشف بیش از 16هزار ماسک قاچاق در کردستان

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان از کشف بیش از 16 هزار عدد ماسک سه لایه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در قروه خبر داد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:

تحقق 100 درصدی برنامه کشت پاییزه در کردستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جدید 100 درصد برنامه ابلاغی کشت پاییزه در کردستان تحقق یافته و در مجموع حدود 660 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه انواع محصولات کشاورزی می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مدافعان سلامت را رکن اصلی جنگ با کرونا برشمرد و گفت: یکی از ارکان مهم مقابله با این ویروس مهلک، حفظ حرمت با تزریق امید به این سربازان ایثارگری است که برای غلبه بر این بیماری تا پای جان ایستاده‌اند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه وضعیت شرق استان بحرانی است، گفت: با توجه به اینکه در شرق استان با مشکل و معضل کمبود آب چه در بحث آب شرب و چه در بحث سفره‌های آب زیرزمینی روبه‌رو هستیم انتقال آب سد آزاد بهترین گزینه برای حل مشکلات کم آبی روستاها و شهرهای شرق استان است.
مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:

توزیع داروهای خاص در ۲۷ داروخانە منتخب کردستان

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام اسامی داروخانه‌های منتخب توزیع داروهای خاص در سطح کشور گفت: در استان نیز ۲۷ داروخانه برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند.
فرمانده مرزبانی استان کردستان:

مرزبانی، کولبری را جرم می داند؟

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری بپردازند.
رئیس اداره میراث فرهنگی بانه:

‍ سه مسافر خانه متخلف در بانه پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: سه مسافر خانه متخلف در این شهرستان به دلیل شکایت واصله از سوی مردم پلمب شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

مصرف CNG در کردستان ۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در نیمه نخست امسال، ۹۰ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۳۹ مترمکعب گاز CNG در استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

۱۴۷ هزار مشترک کردستانی مشمول طرح برق رایگان می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اجرای طرح برق امید در کشور از ابتدای آبان امسال اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، برق حدود ۲۲ درصد مشترکان خانگی (۱۴۷ هزار مشترک) کم‌مصرف این استان مشمول طرح شده و رایگان محاسبه می‌شود.

مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: برای اجرای طرح توسعه باشماق، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و در قالب فاز اول آن تاکنون مبلغی تخصیص یافته و قرار شده براساس فازبندی، مابقی اعتبارات نیز در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان قرار گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل چند ساله طعم و بوی آب شرب سنندج در این فصل، تاکید کرد: مردم حق دارند از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند بوده و استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به تقدیم بیش از یک هزار شهید توسط مردم مریوان برای دفاع از انقلاب اسلامی اشاره و آن را سند محکمی برای ایستادگی آنان دانست و گفت: هر کسی بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه افکنی کند مزدور دشمن است.