مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

پرونده ویژه/ سواد گردشگری ایرانیان؛

باجناقی سفر نرویم

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی
صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
شعری که اگر شیخ اجل سعدی شیرازی در سال ۱۴۰۰ می زیست از سرودن آن، پرهیز می‌کرد، زیرا سفر در ایام زندگانی این استاد سخن باب نبود، بلکه دید و بازدید، آیین سنتی ایرانیان بود.
با هدف حمایت از تولید در کیش اجرا می شود:

طرح اولویت بندی صنایع تولیدی با محوریت شاخص اشتغالزایی

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد کیش تاکیدکرد: تسهیل شرایط فعالیت و ایجاد زیر ساخت های لازم برای حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان وصنعتگران محور اصلی فعالیت این سازمان است.

یک کارشناس گردشگری عنوان کرد: این‌که مطرح می‌شود سفرها موجب شیوع و افزایش بیماری کرونا شده است و رنگ‌بندی بعضی از شهرها را تغییر داده است، قطعا منظور سفرهای مدیریت شده نیست چرا که گردشگری به‌عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا در کنار همه اعضا تلاش دارد تا این بیماری کاهش و مدیریت شود.
با حکم مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جعفر آهنگران به سمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد.

در این مطلب، می‌آموزیم که چگونه یک بروشور مسافرتی زیبا بسازیم تا مخاطبان سریعا با شما تماس گرفته و بسته سفر را خریداری یا رزرو کنند. یک بروشور مسافرتی خلاقانه، ماهرانه و کاملاً حرفه‌ای طراحی شده و خوانندگان را به خواندن داستانی دعوت می‌کند که در محلی عجیب اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: به طور میانگین ۳۲ درصد آب این جزیره در شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال هدر می‌رود که بخش زیاد آن ناشی از فرسوده بودن شبکه است.
ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در نشست‌ سه جانبه تخصصی انجمن حقوق‌شناسی ایران درباره سند همکاری ایران و چین با اشاره به مزیت های توافق، راهکارهای ایجاد زیرساختهای کلان در کشور برای استفاده حداکثری از ظرفیتهای اقتصادی در نظام بین الملل را برشمرد.

با عملکـرد مطلوب حـوزه توسـعه مدیریـت منطقه آزاد کیش محقق شد:

وصـول مطالبات 2هزارو 76 میلیـارد ریالی سازمان

وصـول مطالبـات 2هزارو 76 میلیـارد ریالی سازمان منطقه آزاد کیش در سال1399زمینه اجرای طرح های زیرساختی و برنامه های راهبردی این سازمان را فراهم کرد.

سال های 1392 تا 1400، سال های توسعه زیرساخت های بندری منطقه آزاد قشم با هدف ارتقای سهم این منطقه از صنایع دریایی به ویژه تجارت حمل و نقل دریایی بوده است و در دو دولت یازدهم و دوازدهم، هفت طرح شاخص در حوزه توسعه اسکله ها و بنادر با صرف اعتباری نزدیک به 1600 میلیارد ریال در این زمینه به اجرا درآمد.

نشست‌ تخصصی انجمن حقوق‌شناسی ایران در اینستاگرام با موضوع سند همکاری های جامع ۲۵ ساله ایران و چین با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش 25 فروردین برپا می شود.


معاون گردشگری کشور خبر داد:

تسهیلات کرونا برای فعالین گردشگری

معاون گردشگری کشور از امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
مدیر مجامع و حسابرسی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست بررسی چگونگی اجرای قانون مالیات، قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را نافی قوانین این منطقه عنوان کرد و گفت: این قانون نظریه مالیات بر ارزش افزوده را از اساس نقض می‌کند.

فرصت طلایی کرونا برای سیاست‌گذاری گردشگری ایران؛

چرا استانداردترین مدل "سفر" مسافرت با تور است؟

تمام نظریه پردازان در علم گردشگری متفق‌القول هستند که استانداردترین مدل سفر، مسافرت همراه با تور است، بنابراین هم اکنون در ایام کرونا زمان مناسبی است تا زیرساخت‌های صنعت گردشگری در حوزه‌های اقامتی و یا سفرهای استاندارد به وسیله تور بررسی و سیاست‌گذاری مناسبی در حوزه جایگزینی تدریجی آنها به جای سفرهای انبوه در حد امکان اندیشیده شود.
معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه، با توجه به نزدیکی قطر به ایران، فرصتی مناسبت برای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، گفت: در پی آن هستیم تا کاربری لنج‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تحریم‌ها عملکرد منطقه آزاد ماکو نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته ما در سال ۹۹ بیش از ۱۱۸ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صادر کردیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه در سومین آیین افتتاح طرح‌های اقتصادی مناطق آزاد کشور درقشم گفت:با بهره برداری این طرح‌های شاخص اقتصادی و عمرانی در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مجموعا برای بیش از چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
در بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از مراکز درمانی این منطقه مطرح شد:

تبدیل مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ارتقای مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت وارتقاء خدمات پزشکی در جزیره کیش را از برنامه های آتی این سازمان برشمرد.