مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان حوزه‌های مختلف جزیره، می‌توان به معرفی بهتر برند گردشگری قشم پرداخت.

عملیات اجرایی سه طرح ملی اقتصادی و زیربنایی با اعتبار ارزی یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۶۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار از طریق ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهوری آغاز شد.
با حضور ویدئو کنفراس رییس جمهوری انجام شد:

کلنگ‌زنی 17 طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند

۱۷ طرح صنعتی ، زیربنایی و خدماتی به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری و حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ زنی شدند.
روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری؛

به زودی تحریم‌ها برداشته می شود/ دولت جدید معتقد است راه دولت تدبیرو امیدغلط بوده است!

رییس جمهور گفت: ان شاءالله به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود و امیدوارم که در دولت سیزدهم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و مردم بتوانند از نفع و سود آن بهره‌مند شوند.
منطقه آزاد تجاری محدوده حراست‌شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور خارج است، این مناطق با بهره‌گیری از مزایایی مانند معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نبود تشریفات دست‌وپاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه کشور کمک می‌کنند.
یک فعال گردشگری با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی باید وظیفه آموزش سفر به آحاد جامعه را به خوبی انجام دهد، گفت: متاسفانه ایرانیان تحلیل دقیقی نسبت به سواد سفر ندارند، براین اساس خدمات امنیت سفر در کشورمان نیز کامل نیست. درحالیکه متولیان سفر در ایران باید مردم را حتی به صورت رایگان به ارائه آموزش سواد سفر تشویق کنند.
دویست و بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد و اعضا پیش از ورود به دستور جلسه، یاد مرحوم مهندس ترکان از همراهان دولت تدبیر و امید و از اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را گرامی داشته و از خدمات خالصانه و صادقانه آن مرحوم قدردانی کردند.
مرحبا در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مالیات گزینه مناسب جایگزین درآمدهای نفتی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با جلوگیری از فرار مالیاتی، روش‌های نوین وصول مالیاتی را در کشور به کار گیریم. ضمن این که منابع مالیاتی جدید شناسایی و قوانین نیز باید اصلاح شود.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: موانع بر سر راه تجارت، با ایجاد مناطق آزاد رفع نمی‌شود. زیرا با وجود این مناطق اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نداده است. تا به امروز صرفا منطقه ویژه عسلویه موفق عمل کرده است و کار صادراتی به معنای واقعی در آنجا انجام می‌شود.
با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می شود؛

بهره برداری از 94 پروژه زیربنایی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

چهارمین مراسم افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با فرا رسیدن عید فطر (پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری برگزار می شود.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر خبر داد:

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است.

هر آنچه که باید درباره دریای پارس بدانید؛

تاریخ و چگونگی شکل گرفتن خلیج فارس/ خلیج العربی کدام دریا است؟

اگرچه دریای پارس نام خود را از قوم پارس که در حدود ۸۰۰ ق. م در خوزستان و سپس فارس حکومت می‌کردند، گرفته است، اما برای نخستین بار نام این دریا در متن لوگان زاگسی پادشاه اروک آمده است. پیش از آنکه قوم آریایی بر ایران تسلط پیدا کنند، آشوری‌ها این دریا را در کتیبه‌های خود به نام نامرتو که به معنی رود تلخ است، یاد کرده‌اند، احتمالاً این قدیمی‌ترین نامی است که از خلیج‌فارس باقی‌مانده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: کارآفرینی واژه ای است که اگر چه سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.
مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران خارجی (چهار و نیم میلیون نفر) به منطقه آزاد اروند از آذرماه سال 96 تا اسفند ماه سال 98 ، علاوه بر ورود ارز به کشور بیش از 10هزار فرصت شغلی نیز برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده است.

فرماندار خرمشهر گفت: منطقه آزاد اروند قطعه ای از اقتصاد ملی یک کشور برای پاسخ به یک نیاز مهم یعنی باز کردن دروازه‌های بازار‌های جهانی به روی کشور است.