مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از مراکز درمانی این منطقه مطرح شد:

تبدیل مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ارتقای مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت وارتقاء خدمات پزشکی در جزیره کیش را از برنامه های آتی این سازمان برشمرد.

روستای درک با جاذبه گردشگری در سواحل مکران در جنوب شرقی ایران قرار دارد و سواحل مکران در طول دریای عمان گسترده شده است. این سواحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک قطعه از اراضی خالصه دولتی واقع در خارج از محدوده طرح هادی روستای باغ بالا جزیره قشم به مساحت دوهزار و 165 مترمربع از سوی این یگان رفع تصرف شد.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان شهرستان زرندیه ظرفیت جذب سرریز کالاهای گمرکی کشور و واگذاری بخشی از سهم فعالیت گمرکی تهران به این شهرستان را دارد.

تصور می‌شد که در سال 99 به علت به شیوع کرونا که دروازه‌های اقتصاد کشور‌ها را به روی یکدیگر بست، با چالش‌های شدید اقتصادی روبه‌رو باشیم اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که منطقه قشم با وجود چالش‌های تحریم و کرونا رشد قابل توجهی در صادرات داشته است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با پرسون:

رتبه سوم ایران در تجارت بانکرینگ خلیج فارس/ عدم حمایت کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش

از ۱۸۰ میلیون تن سهم سوخت در دنیا ۲۲ میلیون تن در حوزه خلیج فارس خدمات‌دهی می‌شود که ارزش سوخت و خدمات در این حوزه ۲۱ میلیارد دلار است و ایران در رده سوم خلیج فارس قرار دارد.
مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری در اقدامی ناگهانی غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش را برکنار و آهنگران معاون برنامه‌ریزی شورای‌عالی مناطق آزاد را به عنوان سرپرست این منطقه منصوب کرده است.
در آستانه سال جدید و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰، یک خدمت گردشگری تازه برای مسافران و گردشگران کیش راه اندازی می شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مطرح کرد:

فراهم شدن فرصت طلایی توسط مناطق آزاد برای عبور از اقتصاد نفتی

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: این مناطق، فرصتی بزرگ را برای عبور از تجارت نفتی فراهم کردند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مهدی نقوی در گفت و گو با مدیرعامل منطقه ویژه لوتوس آستراخان:

لزوم بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی دو بندر انزلی و کاسپین

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با سرگئی میلوشکین مدیر عامل منطقه ویژه لوتوس آستراخان به صورت تصویری گفتگو کرده و در خصوص سازوکارهای توسعه مناسبات فی مابین در چارچوب کریدور شمال-جنوب و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بحث و تبادل نظر پرداخت.
سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد چابهار همزمان با سفر مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد رونمایی شد. هوشمندسازی و شفافیت در ارائه خدمات شهری ازجمله دستاوردهای برجسته این سامانه اختصاصی به شمار می‌رود.

تنها کشورهایی در تجربه مناطق آزاد موفق بوده‌اند که از ابتدا دارای طرحی کلان برای اصلاح تمامی ساختار اقتصادی کشور خود بوده‌اند و مناطق آزاد را در همین راستا تأسیس کرده‌اند.
در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی درکیش عنوان شد:

مقابله شرکت های دانش بنیان با چالش های ناشی از تحریم ها

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ، استارت آپ ها ، هلدینگ ها و بانک های حامی صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی کرد.