دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد غیرقانونی است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در بودجه 1400 و 1401 مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد لحاظ شده که هم غیرقانونی و هم غیرشرعی است.
تصویر دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد غیرقانونی است

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی صبح امروز در بازدید از جزیره قشم گفت: در بودجه 1400 و 1401 مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد لحاظ شده که هم غیرقانونی و هم غیرشرعی است.

محمد افزود: 20 سال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد طبق قانون شکل‌گیری مناطق لحاظ شده و به یکباره نمی‌توان چنین شوک اقتصادی را به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی وارد کرد.

وی ادامه داد: به جد پیگیر هستیم این قانون در مناطق آزاد متوقف شود و با کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال رایزنی و پیگیری هستیم که شرایط خاصی برای مناطق آزاد لحاظ شود.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور، پیشنهاد برای تعدیل یا حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق به مجلس ارائه شده چون مالیات بر حقوق نیز باعث افت کیفیت نیروی انسانی موجود در مناطق خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: هرگونه قانون مالیاتی در مناطق آزاد باید منطبق بر روح شکل‌گیری مناطق آزاد و وعده‌های داده شده به سرمایه‌گذاران باشد.

محمد خاطرنشان ساخت: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در تمام کشورها برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که اگر رعایت نکنیم سرمایه‌ها به سمت کشورهای اطراف کوچ خواهد کرد.

وی ادامه داد: اتصال جزیره به سرزمین اصلی توسط پل خلیج فارس و تامین آب شرب دو آرزوی دیرین مردم نجیب جزیره است که برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آن انجام شده و در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به‌دنبال آن هستیم مصوبات لازم در این زمینه را دریافت کنیم.

محمد بیان کرد: از نمایندگان هرمزگان در مجلس و استاندار هرمزگان درخواست داریم در اجرایی شدن این مطالبات کمک کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها اگر در بودجه 1401، 100 میلیون دلار تهاتر نفت برای احداث پل خلیج فارس لحاظ شود در سال آینده این پروژه با پیمانکار ایرانی فعال خواهد شد و ظرف 3 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته سعید محمد، این پروژه برای تکمیل 300 میلیون یورو نیاز دارد که اگر در سه سال، سالی 100 میلیون یورو تامین شود آرزوی مردم محقق خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: پیمانکار ایرانی در قیاس با پیمانکار خارجی که هم از شرق هم از غرب هستند قیمت تمام شده پایین‌تری دارد و امیدواریم امروز در شورای اداری مصوب شود.

محمد گفت: اگر مابه التفاوت خرید نرخ 20 هزار متر مکعب آب از آبشیرینکن‌های خصوصی موجود در جزیره، در بودجه 1401 لحاظ شود، می‌توان با خرید تضمینی آب تمام روستاییان را از این نعمت بهره‌مند ساخت و این آب را می‌توان از طریق شبکه‌ای که در قشم موجود هست به تمامی روستاها آبرسانی کرد و تحقق این موضوع هم به کمک نمایندگان هرمزگان نیاز دارد.

379990