مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تکمیل طرح‌های زیرساختی در حال اجرای منطقه آزاد چابهار ضمن اینکه برخی از مشکلات پیش رو را مرتفع می‌کند موجب پیشرفت، آبادانی و رونق تولید و اشتغال در سواحل مکُران می‌شود.

رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد گفت: باید توجه داشت که هیچ ارزی به مناطق آزاد اختصاص داده نشده و برای واردات کالای همراه مسافر، با ارز متقاضی واردات صورت می گیرد و به همین علت مناطق آزاد هیچ نقشی در بی ثباتی بازار ارز ندارد.

مدیر طراحی و اطلاعات جغرافیایی و طرح جامع سازمان منطقه آزاد کیش از تدوین دوازده برنامه مهم مطالعاتی و راهبردی و دو دفترچه دستورالعمل واگذاری و بهره برداری جهت ساماندهی نوار سواحلی این منطقه خبر داد


سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از راه اندازی باشگاه خبرنگاران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با روز خبرنگار خبر داد.  

رییس هیأت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی:

رییس بانک مرکزی فرافکنی کرده و صحبت هایش وجاهت علمی ندارد

رییس هیأت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در خصوص صحبت های اخیر رئیس بانک مرکزی پیرامون تاثیر ثبت سفارشات مناطق آزاد بر بازار ارز واکنش نشان داد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دومین اجلاس روسای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای عضو اکو و مناطق آزاد ایران با اشاره به نقش پررنگ مناطق آزاد کشور در گسترش همکاری های چندجانبه با کشورهای همسایه گفت: منطقه آزاد ارس یکی از مناطق موفق کشور است که توانسته با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک خود اقدامات بسیار خوبی را در حوزه تجارت، سرمایه گذاری، توریسم و صادرات انجام دهد.
مدیر اجرایی تاسیس بورس بین الملل مناطق آزاد گفت: بررسی‌های لازم در سازمان بورس انجام شده و در انتظار صدور مجوز شورای عالی بورس است تا اقدامات راه اندازی بورس بین الملل کیش انجام شود.

برای حضور سرمایه گذاران صورت گرفت؛

توسعه مسیرهای دسترسی منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اعلام کرد: برای ایجاد زیر ساخت ها برای حضور سرمایه گذاران مسیرهای دسترسی به پیام در مسیر توسعه قرار گرفته است.

رئیس جمهور افتتاح مرکز آینده پژوهی دریاچه را جزء اقدامات ماندگار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و تاکید کرد: اگر این اهتمام و تلاش در این هشت سال نمی‌شد، امروز دریاچه ارومیه خشک شده بود.
در شرایطی که شاهد حضور گسترده ایرانی‌ها در ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا هستیم؛ خبرهایی منتشر شده که حاکی از مخالفت وزارت بهداشت با طرح واکسیناسیون عمومی در جزیره کیش توسط بخش خصوصی است.