مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و ارمنستان احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست امضای تفاهم ‌نامه همکاری ‌بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌ گذاری جمهوری ارمنستان که به‌ صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: صنایع کوچک نقش مهمی در تولید ثروت و توزیع آن در اقتصاد دارند و بر این اساس نیاز است تا بنگاه‌های کوچک و متوسط تقویت شوند.

زمان سوزی منطقه آزاد کیش بهترین فرصت برای بهره مندی از درآمد گردشگری در حاشیه میزبانی قطر از جام جهانی را از کشور گرفت.
در دومین روز از سفر کاری حمید مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور علی اوسط اکبری مقدم رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی این منطقه، نشست تخصصی با فعالان اقتصادی برگزار شد.

صنعت گردشگری از مهم ترین صنایع پول ساز این روزهای جوامع به شمار می رود، از همین رو در کشور ما نیز به دلیل ویژگی هایی مانند آثار باستانی و طبیعی که دارد اقدامات ارزنده ای در حوزه جذب گردشگری شده است.
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به مناطق آزاد با بیان اینکه اشکال کار در موضوع قطعی برق خشکسالی امسال است گفت: افزایش میزان مصرف هم تاثیرگذار است. البته گرما مصرف برق را زیاد می‌کند. ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ما اضافه شده و باعث افزایش مصرف برق شده است.
سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت گفت: از مزایای مناطق آزاد، می تواند شتاب در بخش توسعه تولید و تجارت باشد ولی بسیاری از صنایع و تجار از آن به نحو مطلوب بهره برداری نمی کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان 70 طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی در دست احداث دارد.

در قالب امضای تفاهم نامه بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و شرکت بورس انرژی محقق شد؛

بهره‌گیری از بورس برای تامین مالی زیرساخت و تولید در مناطق

امروز سه شنبه (8 تیرماه) تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت بورس انرژی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسید.

در کارگروه لجستیک و بازرگانی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان مطرح شد:

منطقه آزاد انزلی شاهراه ترانزیتی منطقه و هاب لجستیک شمال کشور

جلسه کارگروه لجستیک و بازرگانی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این منطقه با حضور معاون و مدیران امور بندری و حوزه خزر و معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران مرتبط سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین هیأت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این منطقه و تعدادی از شرکت های فعال در حوزه لجستیک و بازرگانی برگزار شد.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه "کیش من" را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق شهر هوشمند و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مطلوب به ساکنان، گردشگران کیش و فعالان اقتصادی در این منطقه برشمرد