جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جدید توسط کمیته امداد استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید با توجه به تقاضاهای متعدد و عملکرد مطلوب اشتغال، برای پرداخت در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان جذب شد.
تصویر جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جدید توسط کمیته امداد استان سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسین ذوالفقاری روز شنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد به به عنوان یک نهاد حمایتی توانمندی و خودکفایی خانواده ها است و رفع فقر مطلق ایجاد درآمد پایدار در گرو آموزش های مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در تمام شاخص های اشتغال کشور رتبه نخست را در سال جاری کسب کرده است، تصریح کرد: جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جدید نیز به منظور پاسخ به نیازها و اشتغالزایی بیشتر انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه روش‌های کاری کمیته امداد و فنی حرفه ای سازنده است، تصریح کرد: نقطه تاکید در اشتغالزایی بر آموزشی مهارتی است که منجر به ایجاد اشتغال شود.

ذوالفقاری با اشاره به ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ از سوی کمیته امداد استان سمنان، بیان کرد: ضروری است آموزش کارآفرینی و نهادینه شدن آن در سنین پایین برای جامعه هدف طراحی و هدفگذاری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به به‌روزشدن و تنوع رشته های آموزشی فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: با توجه به بروز مشاغل نوین ، ضرورت دارد آموزش های مهارتی نیز بروز شود و به همین منظور چهار اردوی جهادی نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این نهاد حمایتی نیازمند یک بانک اطلاعاتی مبنی بر نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی برای تامین نیروی کار است، تصریح کرد: از آنجایی که سمنان استانی صنعتی و معدنی است، جذب نیروهای تحت حمایت در این واحدها افزایش اشتغال و خودکفایی خانواده ها را رقم خواهد زد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به به‌کارگیری ۸۰۰ نفر از مددجویان استان سمنان از طریق کاریابی در استان سمنان تصریح کرد:۱۶۰ مرکز نیکوکاری استان در بخش های تخصصی و عمومی در حال فعالیت است.

در این نشست درباره آغاز به کار و افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال در اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان تبادل نظر شد.

منبع:ایرنا

443562