اخبار منتخب استان‌ها

با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد؛

تجلیل از افتخار آفرینان هیات تری اتلون

امروز صبح با حضور رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از افتخار آفرینان هیات تری اتلون تجلیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در داخل و حاشیه تالاب جانوران مختلفی از گونه‌هایی متنوع زندگی می‌کنند به طوری که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، هر ساله با شروع باران‌های پاییز و سرد شدن هوا پرندگان زیادی از آسیای مرکزی به این زیست بوم می‌آیند و زمستان را در این تالاب می‌گذرانند. این تالاب مأمن و مأوای مناسبی جهت گذران زمستان برای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی به شمار می‌رود.

فرماندار کرمانشاه گفت: ۴۳۹ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است. مابقی شعب نیز در بخش های ماهیدشت، فیروزآباد، کوزران و بیله وار عهده کار اخذ رای خواهند بود.
عبدالرسول همتی سه‌شنبه ١١ شهریور در یک کنفرانس خبری بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۵۴ هزار تست کووید ۱۹ از مردم استان فارس گرفته شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۲۵۴ هزار تست مثبت گزارش شده است.
معاون وزیر کار در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی خراسان شمالی :

وام کمتر از ۱۶ میلیون تومان بدون ضامن است

معاون وزیر کار با تأکید بر لزوم تسریع در پرداخت وام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گفت: وام کمتر از ۱۶ میلیون تومان بدون ضامن است.
در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای ادارات آموزش و پرورش فارس در شیرازمطرح شد؛

اولیاء دانش آموزان برای شروع خوب سال تحصیلی به آموزش و پرورش کمک کنند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم احیای هر چه بیشتر شورای مدرسه ،گفت : برای شروع خوب در بازگشایی مدارس ،نیاز به حضور ، همدلی ، هم فکری ، کمک اولیا داریم و با توجه به شرایط پیش آمده باید این همکاری بیشتر از هر زمان دیگری باشد.
جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس با حضور نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
جلسه تشکیل کمیته بهداشت کشاورزی با همکاری مشترک شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان باحضور سرپرست وکارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت این شهرستان، در محل دفتر شبکه بهداشت برگزار شد.
رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان خبر داد؛

شناسایی و توقف دو مورد عملیات تغییرکاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارسنجان

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از شناسایی و توقف دو مورد عملیات تغییرکاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

استان همدان از نظر شیوع کرونا زرد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت استان همدان از نظر شیوع کرونا زرد است گفت: هرگونه مسافرت، ایجاد تجمع، دورهمی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نقش قابل توجهی در افزایش موارد مبتلایان دارد.
فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس گفت: توسعه همه جانبه مناطق محروم، استمرار فعالیتها تا رسیدن به نقطه مطلوب، مشارکت مردم منطقه و اشتغالزایی، از ویژگی‌های پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

برداشت بادام در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت بادام درختی از 671 هکتار از باغ های بادام دیم و آبی در مرودشت آغاز شد‌ه است و پیش بینی می شود بالغ بر 500 تن بادام تولید شود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز مطرح کرد:

هزینه ۱۶ میلیارد تومانی ماهانه جمع آوری و دفن زباله‌ها در شیراز

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه ماهانه بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه جمع آوری و دفن زباله‌ها در این کلانشهر می‌شود، گفت: شهروندان در این زمینه مراعات حال محیط بانان کنند، چرا که سلامت پاکبانان با ریختن زباله‌ها به خطر می‌افتد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی‌دهیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تاکید براینکه اجازه تغییر کاربری اراضی منطقه حفاظت شده بهرام گور داده نخواهد شد، گفت: واگذاری‌های سال‌های قبل هم قانونی نبوده و براساس قانون، اراضی منابع ملی تحت حفاظت محیط زیست غیرقابل واگذاری است.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

موج سواری کرونا جان 2 کرمانشاهی دیگر را گرفت/ تاکنون 523 نفر جان باختند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان 10884 نفر بستری و 10180 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شیراز خواستار شد:

مشارکت شیرازی‌ها در کاهش تولید پسماندهای خانگی

رییس کمیسیون سلامت شورای شیراز خواستار مشارکت و همراهی بیشتر مردم در حوزه ارتقا خدمات شهری شد و بیان کرد: باید در راستای مدیریت و کاهش تولید پسماندهای خانگی گام برداریم و احاد جامعه نسبت به اهمیت زباله به عنوان طلای کثیف آگاهی بیشتری یابند.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد؛

صدور بیش از 500 شناسه یکتا دامپروری در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از صدور 515 کد شناسه یکتا تا کنون برای واحد های دامپروری در این شهرستان خبر داد و گفت: داشتن شناسه یکتا به منظور دریافت هر گونه خدمات کشاورزی و دامپروری الزامی است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: ریجاب یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگردی استان کرمانشاه است و ریجاب دارای رودخانه الوند، قبر سلطان سی قلی، برج خاموشی، زندان دوناب و ده‌ها اثر ملموس و ناملموس بکر و استثنایی تاریخی و طبیعی دیگر است.
معاون و جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی، آیین بازگشایی مدارس از طریق شبکه شاد ویژه دانش آموزان شهرستان‌های استان از جمله شهرستان‌های قرمز و زرد کرونایی برگزار می‌شود.