ارائه خدمات بهزیستی به ۵۳ بیمار اچ‌آی‌وی در قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ۴۴۷معتاد تزریقی، یک هزار و ۳۶۸معتاد غیر تزریقی و ۷۸زن پرخطر مورد تست بیماری اچ‌آی‌وی قرار گرفتند که در نهایت تمامی تست‌ها منفی اعلام شد.
تصویر ارائه خدمات بهزیستی به ۵۳ بیمار اچ‌آی‌وی در قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص نحوه حمایت از بیماران اچ‌آی‌وی اظهار کرد: تاسیس باشگاه مثبت زندگی با هدف توانمندسازی افراد مبتلا به ایدز، توانمندسازی آنان، دسترسی آسان به خدمات و آشنایی مبتلایان به این بیماری با یکدیگر انجام شده است.

او افزود: در این باشگاه خدمات مختلف در زمینه‌های سلامت روان، خانواده و مهارت‌های آموزش شغلی به این بیماران ارائه می‌شود.

دهباشی‌پور گفت: همچنین ۹۶مورد کمک‌هزینه درمان پارا کلینیکی، چهار مورد کمک هزینه تحصیلی، ۵۶ مورد خدمات مشاوره‌ای، ۶۰مورد خدمات مددکاری، ۸۰مورد بسته‌های غذایی و کمک هزینه معیشت، یک مورد خدمات دندانپزشکی، معرفی یک بیمار به مرکز فنی و حرفه‌ای و صدور گواهی مهارت خیاطی از جمله خدمات ارائه شده در سال جاری به بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه طی این مدت همچنین سه نفر از طریق باشگاه مثبت زندگی صاحب شغل شدند، توضیح داد: ارائه خدمات دیگر از جمله افزایش سرمایه جهت راه‌اندازی مغازه، پرداخت هزینه جهت گازسوز کردن خودرو و آغاز به کار و پرداخت سرمایه اولیه جهت فروش لوازم بهداشتی از طریق این باشگاه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به باشگاه مثبت زندگی در سال جاری، خاطرنشان کرد: ۹۶۰میلیون ریال به این باشگاه تخصیص یافته که در ۶ماهه سال جاری ۶۰۰میلیون ریال آن پرداخت شده و پرداخت مابقی هزینه نیز برای فعالیت‌های ۶ماهه دوم سال است.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ۴۴۷معتاد تزریقی، یک هزار و ۳۶۸معتاد غیر تزریقی و ۷۸زن پرخطر مورد تست بیماری اچ‌آی‌وی قرار گرفتند که در نهایت تمامی تست‌ها منفی اعلام شد.

دهباشی‌پور گفت: همچنین طی این مدت یک هزار و ۲۳۲نفر در مراکز بهبود و بازتوانی معتادان مورد آزمایش قرار گرفتند که تست اچ‌آی‌وی سه نفر آنان مثبت تشخیص داده شد که پس از معرفی این افراد به کلینیک بیماری‌های رفتاری شهید بلندیان مشخص شد که آنان پیش از این عضو این مرکز بوده‌اند.

این مسئول ادامه داد: ۷۷هزار و ۳۶۳سوزن و سرنگ نیز طی این مدت در مراکز کاهش آسیب ها توزیع شده است.

او افزود: معتادان شناسایی شده در پاتوق‌ شهرستان‌های البرز، اقبالیه و تاکستان به تعداد ۶۰نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند، ۸۵مورد پانسمان زخم‌های باز در این پاتوق‌ها انجام شد و یک مورد جهت دریافت خدمات تکمیلی درمان به بیمارستان شهید رجایی قزوین جهت ارایه خدمات درمانی، منتقل شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص اعتبار تخصیص داده شده به بهزیستی قزوین در جهت کاهش آسیب‌ها، اظهار کرد: ۱۲۰میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال به بهزیستی استان در این رابطه تخصیص داده شد.

منبع:خبرآنلاین

457664