اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال به طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت:کاربری طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات بود و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۶۲ نفر در استان فراهم شد.
تصویر اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال به طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون،سال گذشته به‌مناسبت دهه فجر امسال ۱۹۱ طرح در این استان بهره‌برداری شد که برای این طرح‌ها ۹۶۰ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های دولتی ملی، استانی و داخلی، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و منابع دیگر هزینه تخصیص یافت.

کاربری طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات بود و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۶۲ نفر در استان فراهم شد.

در هفته دولت پارسال همچنین عملیات اجرایی ۳۰ طرح با ۲۳۹ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان در این استان آغاز شد.

غلامعلی حیدری در گردهمایی رزمندگان عملیات کربلای۵ با اشاره به مصمم بودن دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق‌های خوبی برای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتربرخوردار کشور مانند چهارمحال و بختیاری انجام شد.

حیدری جهاد تبیین را یکی از تاکیدهای مهم در شرایط کنونی اعلام و تصریح کرد: هر کس به اندازه توان خود به‌صورت چهره به چهره واقعیت‌ها را برای نسل جوان بازگو کند.

وی یادآور شد: فعالیت جهادی تنها چاره کار برای رفع سریع این مشکلات است. به‌همین منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طراحی عملیات‌های دوران دفاع مقدس از سوی نُخبگان اظهار داشت: در عملیات کربلای ۵ خسارت‌های سنگینی به رژیم بعث از نظر نیروی رزمی، تجهیزات و خودرو وارد شد و در همین راستا باید شبهه‌های موجود در ذهن جوانان از سوی ایثارگران پاسخ داده شود.

وی با اشاره به غافلگیری دشمن در عملیات کربلای ۵ گفت: این عملیات به‌عنوان یک عملیات سرنوشت‌ساز، از دل کربلای ۴ شکل گرفت و دشمن انتظار عملیات جدید را نداشت.

حیدری تاکید کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس توانستند تا پشت دروازه‌های شهر بصره پیش‌روی کنند، در حالی که ژنرال‌های خارجی به صدام اطمینان داده بودند که ایرانی‌ها نمی‌توانند به مرزهای عراق نزدیک شوند.

وی با اشاره به حضور عاشقانه جوانان و نوجوانان در جبهه‌های جنگ برای دفاع از این مرز و بوم افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات خود را برای نسل جوان بازگو کنند.

حیدری به تلاش دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از طریق تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌تازگی در دیدار با مداحان از واژه پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن یاد کردند زیرا دشمن با بسیج امکانات به‌دنبال جنگ روانی است تا نااُمیدی را ترویج کند.

به گفته وی، دشمن در اغتشاش‌های اخیر برای ناآرامی در کشور تلاش‌های زیادی کرد و در این زمان برخی از خواص سکوت کردند.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

منبع:ایرنا

457575