اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل زندان های فارس از بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید و ضمن ملاقات چهره به چهره با مددجویان، مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی کرد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی مرودشت:

1500 تن کود با استفاده از اپلیکشن مزرعه خریداری شد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی ازخرید و توزیع بالغ بر 1500تن کود اوره در سال زراعی ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹، به صورت اینترنتی و با استفاده از "اپلیکشن مزرعه برکت"در این شهرستان خبر داد.
نماینده ولی فقیه در فارس لزوم حفظ حیثیت امام جمعه در عرصه سیاسی تاکید و تصریح کرد: همه جریانات و گروه ها سیاسی متوجه این مسئله باشند؛ بنده عضو هیچ حزبی نیستم و بحث بنده در عرصه سیاست، هدایت سیاسی در سطح کلان است، احزاب و گروه ها باید بدانند موضع گیری حزبی و سیاسی خود را نباید به امام جمعه منتسب کنند و باید اجازه دهند امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در استان، پدر معنوی همه جریانات و گروه ها باشد.
در حالی که مدتی بود به دلیل مناسب بودن سهمیه آرد نانوایی ها و همچنین شیوع ویروس کرونا، صفی مقابل نانوایی ها تشکیل نمی شد اما چند روزی است دوباره شاهد تشکیل این صف ها و شلوغی نانوایی های بجنورد هستیم و این مسئله باعث نگرانی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است و می گویند: در شرایطی که باید فاصله اجتماعی رعایت شود چرا وضعیت نانوایی ها به گونه ای باشد که مجبور به تشکیل  صف شویم؟
سطح زیر کشت کنجد افزایش یافت؛

بزرگ ترین مزرعه کنجد جنوب کشور در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از به گل نشستن بزرگ ترین مزرعه یکپارچه دانه روغنی کنجد در این شهرستان خبر داد و گفت: این مزرعه در یک قطعه ۵۵ هکتاری و در بخش افزر شهرستان قیروکارزین واقع شده است.
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در کرمانشاه آغاز شد

پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در مجتمع پلیمر کرمانشاه واقع در شهرک صنعتی بیستون با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد؛

سرقت و راه بندی در لامرد را تکذیب کرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با وقوع سرقت و راهبندی در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان را تکذیب کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

صنعت پتروشیمی در کشور روندی روبه رشد دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور حرکت صنعت پتروشیمی کشور را رو به رشد دانست و گفت: با این روند امیدواریم صاحب صنعت پتروشیمی شویم.

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

قاتل زنجیره ای 2 کرمانشاهی را کشت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان 2 نفر می باشد که از این تعداد یک مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز :

عضویت شهردار شیراز در شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: با حکمی که از سوی وزارت ورزش و جوانان و مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور صادر شده است، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز به عنوان عضو شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران «شفا» منصوب شد.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) :

شیراز میزبان دو شهید دوران دفاع مقدس می‌شود

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز از میزبانی دو شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر این شهدا در روز یکشنبه، ۳۰ شهریورماه وارد شیراز خواهد شد.
مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس:

نماز جمعه این هفته در ۱۵ شهر کرونایی فارس اقامه نمی‌شود

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: طبق نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس و ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، نماز جمعه در پنج شهرستان از جمله شهرستان شیراز و 14 شهر استان همچنان تعطیل خواهد بود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز :

پایان فعالیت شورا به معنی پایان پروژه ها نیست

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ، در دیدار با یاوران شورا در منطقه سه گفت : پایان فعالیت شورا به این معنی نیست که پروژه ناتمام می مانند یا تعطیل می شوند بلکه در دوره بعد تکمیل و به بهره برداری می رسند.
بیست و دومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی“که با دو نشست تخصصی برگزار شده بود، روز چهارشنبه 26 شهریور با برگزاری سه نشست تخصصی مجازی و مراسم اختتامیه از ساعت 9 الی 16 به کار خود پایان داد.
مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه خبر داد:

نام گذاری ۵۰ مکان ورزشی به نام شهدا در سطح استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به نام گذاری ۲ مکان ورزشی در استان کرمانشاه به نام ۲ شهید والامقام دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۵۰ مکان ورزشی در سراسر استان به نام شهدا نام گذاری می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تصریح بر این نکته که پرداختن به صلح می‌تواند ایجاد همه گیری‌ها را در دنیا کنترل کند، گفت: در این شرایط تنها صلح و مفاهمه است که می‌تواند نجات‌بخش ملت‌ها و مردم باشد