اخبار منتخب استان‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه نسبت به جدی تر شدن خطر کروناویروس در آستانه آغاز فصل سرما هشدار داد و گفت: از مردم استان فارس می خواهیم همچنان از شرکت در هرگونه مراسم و مکان های تجمع خودداری کنند و توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرید.
با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در کرمانشاه:

فردا پروژه آبرسانی به ۵۹ روستا در استان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه خبر داد: آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (یکشنبه ۳۰ شهریور) به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری می‌شود.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

کرونا جان 2 کرمانشاهی را گرفت/ تاکنون 573 نفر جان باخته اند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان 2 نفر می باشد که از این تعداد یک مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

آغاز طرح اعلام نرخ روزانه رسمی در میدان میوه و تره بار برای اولین بار

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز طرح اعلام نرخ روزانه رسمی و فاکتور در میدان میوه و تره بار برای اولین بار خبر داد و گفت : از این پس کمیته نرخ گذاری در میدان میوه و تره بار تعطیل شده و نرخ روزانه میوه و تره بار بر اساس عرضه و تقاضا و به صورت نرخ رسمی اعلام می‌شود .
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کروناخبر داد؛

خیز آرام آمار تعداد کرونایی‌ها در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به توقف روند نزولی عداد مبتلایان مثبت به بیماری کووید ۱۹ در استان، درصد اشغال تخت‌های عادی کرونایی را ۵۹ و تخت‌های ویژه را ۳۹ درصد اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اعلام کرد:

آغاز ۷ هزار برنامه هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس هفت هزار عنوان برنامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف در استان برگزار خواهد شد.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیرازبا تأکید بر اینکه متدینین در اهتمام به قانون در ردیف اول هستند، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی فقط برای مساجد و اقامه نمازهای جماعت معنا دارد و برای کافی‌شاپ‌ها، مراکز تجاری و تفریحی معنا ندارد.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران خبر داد :

۳۰ درصد ارزبری دارو به ۳ درصد داروهای خارجی اختصاص یافته است

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در حالی خبر از تولید ۹۷ درصد داروها در داخل کشور داد که برای تامین مواد اولیه دارو های ایرانی تا ۶۰ درصد به خارج از کشور وابسته ایم.
قاءم مقام شرکت منابع آب ایران:

هر سه سال یک ‌سد در همدان افتتاح شده است

مشاور وزیر نیرو با اشاره به برنامه ریزی خوب شرکت آب منطقه ای همدان در خصوص تکمیل سدها گفت: از سال ۹۳ هر سه سال یک سد در همدان به افتتاح رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

شبکه یکپارچه تبلیغات شهری ایجاد شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر کمیته رسیدگی به درآمد تبلیغات شهری شهرداری گفت: مدیریت واحد تابلوهای تبلیغاتی شهر یک امر ضرور است که هرچه زودتر باید به آن عینیت بخشید.
کتاب‌های خواندنی به کتابخانه‌های عمومی فارس می‌روند؛

طرح خرید کتاب «محیا» ویژه کتابخانه‌های با منابع کم در فارس کلید خورد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از خرید کتاب برای کتابخانه‌های با منابع پایین تر از میانگین منابع موجود استانی در قالب طرح محیا خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال با همکاری خیرین در استان کلید خورده است.
فرمانده اسبق آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

دفاع مقدس تصویرگر ایستادگی ملت قهرمان ایران بود

فرمانده اسبق آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس تصویرگر ایستادگی ملت قهرمان ایران بود، گفت: شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل موثر معنوی، از امتیازهای دوران دفاع مقدس بود که موجب برهم زدن تمام معادلات جهانی در ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: میزان ارز اختصاص یافته برای واردات و تولید دارو نسبت به کل بودجه بسیار پایین است و تخصیص بخش زیادی از ارز واردات دارو در امسال به داروهای ضد کرونا مشکل را دو برابر کرده است.
مجری کارشناس و تهیه کننده پر سابقه رادیو وتلوزیون ،که ازسال 92 به سرطان‌روده بزرگ مبتلا شده علت اصلی بهبودی خود را تشخیص دقیق پزشکان ،خوداگاهی و حفظ روحیه و پشتیبانی همه جانبه خانواده خود عنوان کرد.
مدیرکل زندان های فارس از بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید و ضمن ملاقات چهره به چهره با مددجویان، مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی کرد.