سرگردانی مسافران قطار قم به تهران

متاسفانه از ۷ روز پیش به هیچ عنوان اجازه مسافرت به تهران بدون بلیت انجام نمی شود. حتی در روزهایی که ۴۰ درصد ظرفیت قطار هم تکمیل نشده است.
تصویر سرگردانی مسافران قطار قم به تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، چند روزی است که مسافران راه آهن قم برای سفر به تهران با یک کاغذ روی شیشه گیت ورودی مواجه می شوند و آن هم با این مضمون که به هیچ عنوان مسافران قم به تهران نمی توانند بدون بلیت سوار قطار شوند.

مثل همیشه کسی این بحث را جدی نمی گرفت و منتظر اجازه رئیس قطار می ماندند و در اکثر موارد هم مسافران مجوز این سفر ارزان، ایمن و گوارا و البته بلند مدت را می یافتند.

فاصله قیمت مسافرت به تهران با قطار و وسایل دیگر به حدی است که در هیچ حالتی نمی شود از آن گذشت ولی متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از مسافران نمی توانند بلیت اینترنتی تهیه کنند، لاجرم در ساعت حرکت قطار به راه آهن مراجعه می کنند تا با پرداخت نقدی وارد قطار شوند.

متاسفانه از ۷ روز پیش به هیچ عنوان اجازه مسافرت به تهران بدون بلیت انجام نمی شود.

نکته جالب اینجا است که در برخی از نوبت های حرکت قطار حتی ۴۰ درصد واگن ها نیز پر نمی شود ولی مسئولان قطار اجازه حضور مردم را نمی دهند که این مساله با اعتراض گسترده این روزهای مردم مواجه شده است.

علی اکبر عامری یکی از جاماندگان قطار قم تهران در روز پنجشنبه گفت: وقتی به راه آهن مراجعه کردم مطمئن بودم که بدون بلیت هم می شود سوار شد ولی متاسفانه با اینکه ساعت ۵ بعد از ظهر باید در تهران حاضر می‌شدم با خیال راحت ساعت ۱۴:۴۵ به راه آهن مراجعه کردم ولی متاسفانه کسی اجازه تردد به من و ۴۰ نفری که برای سفر به راه آهن آمده بودند نداد و هیچ توجیهی هم برای کارشان نداشتند.

وی گفت: بنده نیز مثل بسیاری از مردم قم برای مسافرت به تهران از قطار استفاده می کنم که هم ایمن تر است هم قیمت بسیار مناسبی هم نسبت به دیگر وسایل نقلیه دارد. اکثر موارد هم مواقع به دلیل اینکه سفرهای قم به تهران معمولا غیر مترقبه است نمی توانیم بلیت تهیه کنیم از این روی همیشه به راه آهن مراجعه می کردیم تا از این طریق بتوانیم در کنار مسافران دیگر با ارایه وجه نقد به تهران برویم ولی متاسفانه به رغم خالی بودن نصف بیشتر قطار اجازه حضور به ما را نمی دهند.

وی اظهار کرد: متاسفانه شاهد سرگردانی و اعتراضات بی سابقه ای از سوی مردم هستیم زیرا مردمی که همیشه با قطار سفر می کنند چرا نباید وقتی قطار خالی است از این وسیله ارزان و سرمایه بیت المال استفاده کنند؟

حمید جابری هم از جاماندگان قطار قم به تهران است اظهار کرد: این کار راه آهن چیزی جز اعتراضات گسترده و همچنین نارضایتی گسترده مردم به بار نداشته است. آن هم در این روزهایی که مردم با گرانی های افسار گسیخته روبرو هستند. چرا باید به جای قطار برای رفت و برگشت به تهران به جای ۱۴ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان بدهند؟

وی گفت: اکثر کسانی که در ایستگاه به آن‌ها اجازه سوار شدن به قطار داده نمی شود مجبورند با تاکسی اینترنتی ۵۰ هزار تومان هزینه کنند و به ۷۲ تن بروند ولی در آنجا هم کرایه های بالا و عجیب برخی رانندگان امان آن‌ها را می برد. واقعا چرا باید سرمایه بیت المال خالی به تهران بروند و مردم مستضعف هم این‌گونه هزینه کنند و از این سرمایه ملی استفاده نکنند. اینکار هم بی تدبیری است و هم حرکت علیه منافع مردم و کشور زیرا بزرگان نظام ما همیشه مسئولان را به رعایت احوال مردم سفارش می کنند ولی در عمل اینگونه نارضایتی جلب می شود.

منبع: ایسنا

464700