افزایش صادرات کالا از گمرک مرز خسروی

سرپرست گمرکات کرمانشاه گفت: مجموع صادرات کالا از طریق مرز خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۸ درصدی داشته است.
تصویر افزایش صادرات کالا از گمرک مرز خسروی

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در یازده ماه گذشته از سال‌جاری ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: مجموع صادرات کالا از طریق مرز خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۸ درصدی داشته است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادر شده از مرز خسروی، تصریح کرد: این کالاهای شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف، لوله‌های ساختمانی و… هستند.

وی در ادامه از رشد کالا از مرز پرویزخان خبر داد و گفت: طی یازده ماه گذشته ارزش کالاهای صادراتی ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزارو ۳۱۶ دلار و وزن این کالاها ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بوده و کالاهای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی رشد ۲ درصدی داشته است.

عباس زاده افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان میوه و تره بار، میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، محصولات پتروشیمی، لبنیات، کیک و کلوچه و… بوده است.

منبع: مهر

464581