اخبار منتخب استان‌ها

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان مرکزی؛

ساخت مسکن برای محرومان ‌‌شتاب گرفت ‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با همکاری ۳ جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان مدیریت، ساخت مسکن برای محرومان کشور با شتاب در حال انجام است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت :

کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت : همزمان با فصل پاییز، کوچ عشایر علاوه بر دشواری‌های همیشگی، امسال با وجود شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.
سید علی آقازاده ساعاتی پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به توانمندی‌های استان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بهار امسال پایین‌ترین نرخ بیکاری طی 7 سال گذشته در استان مرکزی بود به طوری که نرخ بیکاری در بهار امسال 6 ونیم درصد بوده و علاوه‌بر اینکه در کشور رتبه نخست را داشتیم در 7 سال اخیر نیز پایین‌ترین نرخ بیکاری را داشتیم.
بررسی وضعیت صف کپسول گاز در تبریز:

ماجرای صف کپسول گاز در تبریز چه بود؟

طی هفته‌های اخیر برخی تصاویر و فیلم‌ها در فضای مجازی مبنی بر "صف کپسول گاز به تبریز هم رسید" منتشر شده و برخی رسانه‌ها این موضوع را به گرانی‌ها و نبود امکانات گاز طبیعی بین خانوارهای شهری نسبت دادند، اما حقیقت ماجرا چه بود؟
جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان:

مرکز شبانه روزی سالمندان آسایش در همدان افتتاح شد

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان از افتتاح مرکز شبانه روزی سالمندان آسایش در همدان خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت ۱۰ نفر پذیرش با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه گذار شخصی ایجاد شده است.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

تاخت و تاز کرونا جان 6 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته 123بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد مورد بیمار بستری 39 نفر تست کرونا آنها مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4645 نفر رسید.
فرماندار شهرستان هرسین گفت: با اقدامات و تدابیر صورت گرفته، اکنون شهر در حالت عادی قرار دارد و آرامش کامل برقرار است و سطح شهر نیز توسط شهرداری و آتش‌نشانی در حال شستشو و پاکسازی است.

سرپرست فعالیت های عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

بهره برداری از 5 دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه

سرپرست دفتر فعالیت های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی از بهره برداری پنج دانشکده نفت و پتروشیمی، معماری، برق و کامپیوتر، علوم کشاورزی و اقتصاد و حسابداری خبر داد.
استاندار کردستان گفت: طی ۲ سال گذشته که شدت تحریم‌ها علیه کشورمان افزایش پیدا کرده اما اعتبارات عمرانی کردستان به نسبت میانگین کشوری ۳٨ درصد رشد داشته و از این محل توانستیم پروژه‌های خوبی را به نتیجه برسانیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با اعلام این خبر افزود: خرید ذرت دانه ای ازسطح زیر کشت 8 هزار هکتارمزارع کشاورزان همزمان با آغاز فصل برداشت در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ایجاد هزار تخت بیمارستانی در این استان با عملیاتی شدن سه بیمارستان در حال ساخت خبر داد و گفت: امسال ۸۰ پزشک متخصص برای استان جذب شده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان:

غرق شدگی در گیلان ۲۸ درصد کاهش داشته است

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان گفت: از اول خرداد ماه تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۱ هموطن در آبهای سواحل استان گیلان غرق شدند که سال گذشته این تعداد ۲۹ نفر بود.

کارشناس مسئول تولیدات گلخانه ای در شهرستان کوار خبر داد:

پرداخت وام جبران خسارت کرونا به 30 درصد از متقاضیان حوزه گلخانه در شهرستان کوار

کارشناس مسئول تولیدات گلخانه ای در شهرستان کوارگفت: تاکنون 30 درصد از فعالان کشتهای گلخانه‌ای در شهرستان موفق به دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا شده‌اند و دیگر آسیب دیدگان نیز از شبکه بانکی درخواست تسریع در پرداخت این تسهیلات را دارند.
رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه خبر داد:

از ۶۵۵ واحد صنفی و تولیدی در جنوب آذربایجان‌شرقی بازرسی شد

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه گفت: در نیمه نخست امسال ۶۵۵ واحد صنفی و تولیدی در شهرستان‌های مراغه، ملکان، هشترود و عجب شیر در جنوب آذربایجان‌شرقی بازرسی، کنترل و نمونه‌برداری شد.