اخبار منتخب استان‌ها

دادستان کرمانشاه مطرح کرد؛

شهدا خط قرمز دستگاه قضا

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده‌های آنها خط قرمز دستگاه قضایی هستند، گفت: هرکسی در هر جایگاه و مقامی که باشد اگر بخواهد به شهدا و خانواده‌های شهدا توهین کند با او برخوردی جدی خواهیم داشت.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که عملیات ارزیابی تقاضا‌های نام نویسی برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی در این استان آغاز شده و بزودی ساخت این واحد‌ها کلید می‌خورد.
اعمال سلیقه بلای جان مهدهای کودک‌ بجنورد شده است؛

شهریه برای هیچ و پوچ

اعمال سلیقه‌های شخصی در برنامه‌ریزی مهدهای کودک‌ بجنورد باعث شده اصول تربیتی کودکان در این محل‌ها نادیده گرفته شود که در پی آن ضربات سنگینی به روح کودک و خانواده‌اش وارد می‌آید.
فرماندار شهر هرسین با اشاره به خسارت مالی آسیب دیده گان سیل گفت: خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم، اما زیر ساختها، محصولات کشاورزی که برداشت شده بودند، دام‌های سبک و علوفه روستاییان دچار خسارت جدی شده که در حال براورد میزان خسارت هستیم.
دکتر فریبا خانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برای مراقبت از مادران باردار پرخطر چه باید کرد؟(بخش اول)

متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی گفت: در مواردی نیز که مادر باردار در اثر سزارین های قبلی، دچار چسبندگی جفت یا رحم شده  این فرد علاوه بر مراقبت های ویژه در زمان بارداری در هنگام جراحی نیز نیازمند تیم جراحی بسیار مجرب است تا مسائل و مشکلاتی که تهدید کننده جان مادر و نوزاد را مرتفع سازند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی، از کاهش بیش از ۱۶ درصدی اهدای خون در استان طی شهریورماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به مصرف خون‌های اهداشده در بخش‌های مختلف، هم‌اکنون استان نیازمند اهدای خون توسط مردم است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کانون کارآفرینی استان در وهله نخست با حفظ و مواظبت از فرصت‌های شغلی موجود و در وهله دوم با حمایت، هدایت و آموزش افراد در ارتباط با کارآفرینی می‌تواند وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

سه تن مواد مخدر در مازندران کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در نیمه نخست سال جاری سه تن انواع موادمخدر در این استان کشف شد.

کارآفرین هرمزگانی با انتقاد از سنگ‌اندازی بانک‌ها در مسیر افزایش اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر به صورت دائم و ۱۷۰ نفر نیز به صورت فصلی با ما همکاری دارند که در طرح جدید ۲۰۰ شغل برای جوانان ایجاد خواهم کرد.

یک متخصص فیزیک پزشکی در شیراز با کمک همکاران خود با هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی و به حداقل رساندن تاثیر پرتوها به سلول‌های طبیعی اطراف تومور، با استفاده از پرتوهای متفاوت، تکنیک‌های متفاوتی را در درمان از جمله پرتو درمانی و درمان به روش سه‌بعدی (IMRT (Intensity modulation Radiation Therapy ایجاد کرده‌ است.
مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران:

عصارخانه قره‌کلیسا آماده بهره برداری و بازدید شد

مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران گفت: فضای عصارخانه قره کلیسا که دستگاه روغن کشی ۶۰۰ تا ۷۰۰ قبل در آن نگهداری می‌شود، مرمت و احیا شده و به زودی بازدید گردشگران از آن آغاز می‌شود.

منابع مردمی و مسوولان استان از فرود آمدن چندین گلوله توپ و خمپاره به شهرستان مرزی اصلاندوز بر اثر درگیری‌های ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز جمعه خبر می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی در شیراز را اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار گویای این ادعاست که هنوز ایرانی‌ها نپذیرفته‌اند که فرزندان آنها سرچهارراه کار کنند.
فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه ساخت وسازهای غیرمجاز مانع اصلی در مسیر ثبت جهانی روستای تاریخی و گردشگری کندوان است، گفت: تدابیر لازم در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت برای عبور از این موانع در دست انجام است.

سرهنگ پاسدار محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه سمنان اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه ناحیه سمنان، یک مزرعه تولید شاهدانه را که در پوشش آن ماده مخدر گراس تولید می شد، در منطقه آهوان سمنان شناسایی کردند.
معاون حمل ونقل جاده ای کردستان:

بیش از چهار میلیون تن کالا در کردستان جابجا شد

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی ۶ ماه اول امسال، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا به مقاصد داخل و خارج از این استان جابجا شده است.