آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: برای تامین اعتبار آن هیچ محدودیتی نداریم و تلاش می کنیم به صورت شبانه روزی در قالب سه تا چهار تیم به صورت همزمان کار انجام بشود.
تصویر آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، «حمیدرضا سیدی» روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به همراه استاندار، افزود: باند فرودگاه کرمانشاه به طور کامل از بین رفته است و باید به صورت اساسی تعمیر بشود.

وی افزود: در قرارداد اصلی این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اما پیش بینی می شود بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه تمام شده طرح باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: با این وجود چون این یک طرح ملی و استراتژیک برای کشور است برای تامین اعتبار آن هیچ محدودیتی نداریم و تلاش می کنیم به صورت شبانه روزی در قالب سه تا چهار تیم به صورت همزمان کار انجام بشود.

وی ادامه داد: مشاور اولیه مدت اجرای این طرح را بیشتر از یک سال پیش بینی کرده است اما ما امیدواریم اصل کار یعنی تعمیر باند اصلی ۶ ماهه انجام شود و کارهای جانبی مانند« تاکسی وی » در ۶ ماه بعدی به انجام برسد.

به گفته این مقام مسوول به دلیل همین تعمیرات، امسال زائران حج استان باید از طریق استانهای دیگر اعزام بشوند.

سیدی تاکید کرد که قرارداد این طرح ۱۲ ماهه و تا اردیبهشت ۱۴۰۳ است اما می خواهیم زمان را کم کنیم تا به زمستان نخوریم و این طرح تا آبان ماه امسال آماده شود.

در سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی کرمانشاه به مقاصد داخلی جابه جا شدند.

با اتمام کار نوسازی باند این فرودگاه، هواپیماهای پهن پیکر اجازه نشست و برخاست در آن را خواهند داشت و علاوه بر افزایش شمار پروازها ظرفیت جابجایی مسافر از طریق این فرودگاه به ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت فعلی در سال خواهد رسید.

فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

منبع: ایرنا

482227