استاندار فارس:

بهره‌مندی از توان علمی دانشجویان در واحدهی تولیدی و صنعتی ضروری است

استاندار فارس گفت: بهره‌مندی از توان علمی جوانان و دانشجویان مستعد در حال فارغ التحصیل شدن در دانشگاه‌ها در افزایش توسعه استان فارس ضروری است.
تصویر بهره‌مندی از توان علمی دانشجویان در واحدهی تولیدی و صنعتی ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون؛ از فارس،استاندار فارس گفت: برای تسریع در زیر ساخت‌های عمرانی، اقتصادی تولیدی و علمی شناسایی و بهره‌گیری از جوانان و دانشجویان مستعد در دانشگاه‌ها که در حال فارغ التحصیل هستند ضروری است.

محمد هادی ایمانیه ظهر امروز به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: استفاده از نخبگان و جوانان با استعداد علاوه بر احساس امیدواری، نا امیدی و ترس از بیکاری هنگام فارغ التحصیل شدن را نزد آنان از میان می برد، و در این راستا برگزاری دوره‌های توانمند سازی از سوی اتاق بازرگانی برای دانشجویانی که در به زودی فارغ التحصیل می شوند در حوزه صنعت و تولید بسیار سودمند و اثر گذار است.

استاندار فارس ضمن قول همکاری با واحدها و مراکزی که در صدد افزایش توان علمی و فنی جوانان در حرفه آموزی به ویژه در حوزه‌های صنعت، تولید و دیگر حوزه‌ها هستند، گفت: با افزایش توانمندی‌های جوانان در ایجاد اشتغال، بهره‌وری توان فنی، حرفه‌ای و علمی، استان فارس را در کشور در جایگاه برتر قرار می دهد.

مدیر کل استاندارد استان فارس در ادامه این آیین در مورد اجرای طرح هوش مصنوعی در فرآیندهای کاری اداره کل استاندارد استان فارس با کمک نخبگان، افزود: برگزاری ۶ نشست با دانشگاه شیراز و نیز حضور نمایندگان سازمان استاندارد در شیراز، نحوه اجرای طرح هوش مصنوعی در افزایش توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی این اداره کل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مهدی رزمجو خاطر نشان کرد: بالا بردن دقت، تسریع در صدور پروانه، بررسی‌ها، آموزش‌ها، اطلاع رسانی و مقالات ارائه شده از طریق اجرای طرح هوش مصنوعی در اولویت این اداره کل قرار دارد.

وی تصریح کرد: توجه به تعیین رشد نرخ کیفیت در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در این راستا ۴۰ دسته محصول پر مصرف در سبد کالای مردم، تشکیل ۱۹ گروه در رابطه با مواد غذایی، ۱۴ گروه مواد غیر غذایی شامل شوینده‌ها، شامپوها و نیز ۷ گروه مربوط به مصنوعات کالای فلزی شامل خودرو و نیز لوازم خانگی مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد در مورد نظر سنجی نرخ کیفیت که در کشور برگزار شد، افزود: بر اسای نظر سنجی در ۳۲ استان، میانگین ۳۲.۲۴ صدم مربوط به رشد کیفیت بوده است و در بحث خودور، لوازم خانگی به شدت دچار مشکل بوده و موجب کاهش این میانگین گردیده و با اجرای استفاده از طرح هوش مصنوعی در اندازه گیری نرخ رشد کیفیت از دیگر اهداف این اداره کل است.

این مسئول ادامه داد: ورود به استاندارد سازی خدمات در مدت ۱ سال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، سازمان گردشگری، پست، بهزیستی با تحویل موضوع مشخص در صدد پر کردن چک لیست هستیم چرا که در سال گذشته در مقطع ابتدایی شرایط استاندارد سخت افزاری را با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش فارس مورد کنترل قرار گرفته است.

544480