مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان:

پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی درختان مرکبات گلستان نسبت به سال قبل

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارش مطلوب باران در تابستان و پاییز امسال، آب و هوای مناسب در کنار اجرای توصیه فنی از سوی باغداران موجب افزایش باردهی درختان مرکبات استان و پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی محصول در مقایسه با سال قبل شد.
تصویر پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی درختان مرکبات گلستان نسبت به سال قبل

به گزارش سایت خبری پرسون، نویدرضا فرهانی روز سه‌شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: بیشتر باغ‌های بارده مرکبات گلستان به پرتقال اختصاص دارد که برآورد تولید این محصول ۱۴۰ هزار تُن است.

وی بیان کرد: برداشت مرکبات از هفت هزار باغ پرتقال و نارنگی استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار باغ افزون بر ۱۵۵ هزار تُن محصول برداشت شود.

وی افزود: ۳۰ درصد مرکبات تولیدی گلستان در استان مصرف شده، بخشی از آن راهی استان‌های دیگر و بخش دیگر نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

براساس داده‌های آماری مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان، سطح باغات مرکبات این استان هشت هزار و ۲۰۰ شامل هفت هزار و ۳۰۰ هکتار پرتقال و ۸۵۰ هکتار نارنگی است.

بیشترین سطح باغ‌های مرکبات ایجاد شده در گلستان در شهرستان‌های گرگان، کردکوی و بندرگز در غرب استان ایجاد شده و سطح این باغ ها در شرق استان به حداقل می‌رسد.

استان گلستان ۳۹ هزار و ۴۰۲ هکتار باغ شامل حدود ۴۰ گونه از جمله آلو، هلو، شلیل ، گیلاس، آلبالو ، توت درختی، توت فرنگی، زردآلو، گوجه سبز، آلو طلایی، مرکبات، زیتون و گردو دارد.

منبع: ایرنا

545165