رییس‌ جهاد دانشگاهی استان فارس:

اختتامیه جشنواره باران و شهود قدسی در‌ شیراز برگزار می شود

رییس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: در راستای‌ اجرای فرامین مقام معظم رهبری‌ مبنی بر حادثه تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن‌ موسی‌ شاهچراغ(ع)، اختتامیه جشنواره قرآنی باران و شهود قدسی سه شنبه همین هفته در دارالعباده حرم مطهر‌ برگزار می شود.
تصویر اختتامیه جشنواره باران و شهود قدسی در‌ شیراز برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس‌ رییس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) که در ۴ آبان ماه هزارو 401 روی داده است‌ به همین مناسبت آیین اختتامیه باران و شهود قدسی جشنواره سه شنبه این هفته در شیراز برگزار می شود.

امیر‌ حسین استقلال ظهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رونمایی از 7 اثر مکتوب مربوط‌ به حادثه تروریستی 2 سال گذشته و 3 کتاب در مورد رویداد اخیر حادثه شاهچراغ(ع)، 3 کتاب داستانی ویژه کودک و نوجوان،‌ نمایشنامه تعبیه، عکس‌های روایت‌ گونه به چند زبان از لحظه ورود و تیراندازی‌ در صحن حرم مطهر، سرودهای‌ شاعران از جمله برنامه اختتامیه که در ساعت 8.30 صبح سه شنبه در دارالعباده حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار می شود.

وی در مورد آخرین یاقته‌های علمی جهاد دانشگاهی‌ شیراز گفت: درمان پیسی یا ویتیلیگو برای‌ نخستین بار در جنوب کشور‌ از سوی‌ پژوهشگران شیرازی با هزینه درمانی اندک، در این راستا با برداشتن پوست سالم شخص و نیز عملیات درمانی در‌ کلین روم‌های پیشرفته سلول های بنیادی‌ فرآیند آن آغاز شده و سلول‌های پرورش‌ یافته تا 150 سانتی متر مربع را‌ پوشش می دهد و اطمینان از این روش تا 70 درصد است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس در ادامه این نشست افزود: بیش‌ از ارسال 2 هزارو 278 اثر‌ به دبیر خانه جشنواره، 600 اثر‌ مربوط به بخش‌ قرآنی، شعر و شهود قدسی و 788 اثر در بخش اصلی ویژه واقعه حضرت‌ شاهچراغ(ع) و نیز رونمایی چاپ سروده‌های شاعران دانشجو در قالب کتاب از جمله برنامه‌های اجرایی این جشنواره‌ها است.

محمد رضا غلامپور خاطر‌ نشان‌ کرد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری در راستای حمله تروریستی تاکنون از 10 برنامه در مورد شهدای حرم 9 برنامه از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

544681