اخبار منتخب استان‌ها

استاندار بوشهر گفت: باید با همکاری نمایندگان مجلس استفاده از ابزارهای انگیزشی برای وصول درآمدهای مالیاتی نهادینه شود و این اقدام می تواند به استان هایی که درآمدهای مالیاتی بیشتری وصول کردند کمک کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

قاچاق یا کمبود نهاده، کدامیک عامل گرانی گوشت است؟

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع نهاده دامی در استان خبر داد و گفت: علت اصلی گرانی گوشت قرمز و مرغ تنها نهاده نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دورهمی‌های خانوادگی را به منزله قتلگاه توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا باید از تجمع و دورهمی های خانوادگی خودداری کرد زیرا برگزاری این‌گونه دورهمی‌های خانوادگی به منزله قتلگاه است.
معاون استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

موافقت وزارت کشور با تأسیس شهرداری ماژان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: وزیر کشور طی ابلاغیه‌ای با تأسیس شهرداری در شهر ماژان موافقت کرد.
فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ، چهارشنبه ۲۱ آبان ماه طی مراسمی با حضور امیرحسین قاضی‌زاده، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد رضا کلائی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی به بهره‌بردرای رسید.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

کشف قاچاق میلیاردی در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کالای قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۲ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایجرود کشف شد.
مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان گفت:

ایجاد تحول جدی در ترانزیت کالا به افغانستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام ساخت پروژه خواف _ هرات و اتصال آن به بندر چابهار از طریق راه آهن سراسری به بندر چابهار، مسیر به صرفه و اقتصادی برای ترانزیت کالاهای افغانستان ایجاد خواهد شد و تحول شگرفی در حمل و نقل را رقم خواهد زد.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/6

آموزش مجازی رویای دانش آموزان محروم

پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم لرستان هر ساله با آغاز فصل تحصیل، دغدغه سقف‌های لرزان کلاس، نبود سیستم گرمایشی، کیف و کفش و... داشتند و اما امسال با توجه به شرایطی که کرونا پیش آورده جنس محرومیت این دانش‌آموزان نیز تا حدودی فرق کرده و دسترسی به آموزش‌های فضای مجازی برای آنها به رویا تبدیل شده است که رفع مشکلات تحصیل این دانش‌آموزان همت مسئولان و خیران را  می طلبد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان :

سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد گفت: این مساله به دلیل تراکم بالای استفاده در ساعات تدریس است.
یادداشت/ طرح امید که در امتداد مصوبه دولت مبنی بر محاسبه رایگان برق برای مشترکان کم مصرف در حال اجرائی شدن است می کوشد تا با اقدامی فرهتگی روش های غلط و پرهزینه دیروزی را کنار گذاشته و با اتخاذ یک روش فرهنگی و بکارگیری سیاست تشویقی زمینه و انگیزه لازم برای صرفه جوئی این منبع با ارزش انرژی از سوی شهروندان را مهیا سازد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان:

مصوبه تعطیلی 10 روزه بانک های کردستان لغو گردید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مصوبه تعطیلی 10 روزه بانک های عامل در کردستان بنا به درخواست مردم این استان لغو گردید.
دبیر کل فدراسیون فوتبال در ضیافت ناهار سفارت ایران در ترکیه:

برای موفقیت در مسابقات تیم ملی تلاش خواهیم کرد

اعضای تیم‌ ملی فوتبال کشورمان پیش‌ از ترک ترکیه و عزیمت به بوسنی و هرزگوین در ضیافت ناهار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه حاضر شدند.