اصفهان خاکستری است

جیغ بنفش آلودگی هوا در ایستگاه میرزاطاهر اصفهان

به دنبال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، هوای کلانشهر اصفهان در ۱۴ ایستگاه ناسالم برای همه و در یک ایستگاه بسیار ناسالم است
تصویر جیغ بنفش آلودگی هوا در ایستگاه میرزاطاهر اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ بر اساس اطلاعات سامانه پایش آنلاین کیفی هوای کشور درایستگاه‌های سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز شنبه یازدهم آذرماه، هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با ۱۶۷ (AQI) در وضعیت قرمز آلودگی با شرایط ناسالم برای همه است

همچنین براین اساس شرایط آلودگی در ایستگاه میرزا طاهردر وضعیت بنفش با عدد ۲۱۷ (AQI) بسیار ناسالم است.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های کاوه با ۱۵۵، ۲۵ آبان وفرشادی با ۱۶۳، سپاهان شهر ۱۶۵، انقلاب، ولدان ورهنان ۱۶۷، پارک زمزم ۱۶۶، پروین ۱۵۸، خرازی و دانشگاه صنعتی ۱۶۶ میدان انقلاب و کردآباد ۱۸۴ ناسالم برای همه به رنگ قرمز است.

صبح امروز شاخص کیفی هوا در شهرزرین شهرهم با ۱۶۷ (AQI) ناسالم برای همه است.

اداره کل هواشناسی اصفهان هم از غبارآلود بودن آسمان در مناطق مرکزی استان اصفهان و کاهش میدان دید تا شامگاه فردابه ویژه در ابتدای صبح خبر داده است.

با توجه به آلودگی هوا، توصیه شده است که ساکنان اصفهان به‌ویژه گروه‌های آسیب پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

منبع: هواشناسی

560529

مطالب مرتبط