زنجان دومین استان سرد کشور

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد زیر صفر بعد از شهرکرد به عنوان دومین مرکز سرد و روستای خیرآباد با منفی هشت درجه سانتیگراد دومین ایستگاه هواشناسی سرد کشور را ثبت کردند.
تصویر زنجان دومین استان سرد کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سلطانی روز شنبه افزود: طی روزهای آینده تا اواخر هفته جاری شرایط جوی پایداری در مناطق مختلف استان حاکم و آسمان عمدتا صاف خواهد بود.

وی یادآور شد:‌ از عصر سه شنبه هفته جاری در ارتفاعات شهرستان طارم شرایط برای وزش باد و آلودگی هوا وجود خواهد داشت.

سلطانی اظهار داشت:‌ طی هفته پیش رو دمای هوای اغلب نقاط استان به صفر و زیر صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد:‌ در شبانه روز گذشته خیرآباد با منفی هشت درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۲۳ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان گزارش شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۱۶ درجه، ابهر منفی یک و ۱۹، خرمدره سه و ۱۸ درجه، آببر هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه منفی ۶ و ۱۶ درجه، قیدار منفی یک و ۱۵ درجه و ماهنشان منفی سه و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

560537