اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت در ایام شهادت مادر سادات

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به حضور ۱۲ شهید در ایام شهادت حضرت زهرا گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا، اصفهان میزبان ۱۲ پیکر مطهر از کاروان اهالی بهشت است.
تصویر اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت در ایام شهادت مادر سادات

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛ محمد رضایی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نشست ستاد بزرگداشت مراسم تشییع شهدای گمنام، با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز «شهید گمنام»، اظهار داشت: هر ساله در این روز تشییع شهدای گمنام به صورت کشوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شهدای گمنام در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید است که تا کنون قریب ۱۱ هزار شهید تفحص برخی شناسایی و برخی به صورت گمنام تدفین شده‌اند و حدود هزار پیکر شهید قابل تفحص نیستند و چیزی در حدود هزار شهید دیگر قابل تفحص هستند.

رضایی افزود: امسال در ایام‌ شهادت حضرت زهرا(س)، ایران اسلامی میزبان ۲۵۰ شهید گمنام است که از این تعداد ۱۲ پیکر مطهر وارد اصفهان می‌شود و در شهرستان‌های مختلف استان حضور خواهند یافت.

وی بیان داشت: برنامه فرهنگی کاروان اهالی بهشت با حضور ۱۰ پیکر پاک شهدا در شهرستان‌های استان از پنجشنبه ۱۶ آذر آغاز و تا ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: همزمان ۲ پیکر از شهدا در اصفهان حضور خواهند داشت و از ظهر پنجشنبه ۱۶ آذر تا ۲۵ آذر ماه مراسم مختلف در مدارس، مراکز دانشگاهی، مساجد، محلات و هیات مذهبی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با شهدا در شهر اصفهان انجام خواهد شد و در صبح روز شهادت نیز پیکر ۱۲ شهید در اصفهان تشییع می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: بعد از تشییع شهدا در اصفهان پنج شهید برای تدفین به شهرهای کاشان، فلاورجان، جرقوبه، فریدونشهر و شاهین شهر منتقل خواهند شد و هفت شهید دیگر در شهر اصفهان در مرکز صدا و سیما، تیپ ۴۴ و ۵۵ توپخانه ارتش و همچنین چهار پارک شهید رجایی، قلمستان، لاله و گل محمدی تدفین خواهد شد.

همچنین محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در این مراسم گفت: هر موقع رسانه‌های بیگانه در این کشور موج ناامیدی را منتشر می‌کنند، خداوند نور امیدی می‌فرستد تا به ملت امید دهد و انقلاب اسلامی را تقویت کند.

وی ادامه داد: امسال در ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیازمندیم دست خود را به سمت حضرت زهرا(س) و شهدای گمنام دراز کنیم و از آنها استمداد کنیم و برای باور هستیم که شهدای گمنام می‌توانند تحول‌ ایجاد کنند.

فرماندار اصفهان افزود: حضور شهدا گامی موثر و توشه‌ای ارزشمند برای اتصال به دلهای مردم به سمت مسیر شهدا و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته دانش آموزی در سطح مدارس به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر برای استفاده از فیوضات این شهیدان است.

منبع: مهر

560658