اخبار منتخب استان‌ها

معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

کانال‌های با کیفیت اچ‌دی در دسترس مخاطبان تلوزیونی

معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان عنوان کرد: برابر اعلام صداوسیما، از ۹ آذرماه، ۱۲ شبکه ملی و یک شبکه برون‌مرزی، فعالیت خود را با کیفیت اچ‌دی ادامه دادند.

با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان دیواندره؛

انتصاب اولین شهردار «هزارکانیان»

با حضور فرماندار و مسئولان دیواندره اولین شهردار شهر تازه تاسیس هزارکانیان این شهرستان منصوب شد.

در معماری اسلامی، مساجد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های معماری به شمار می‌آیند و مسجد جامع شافعی متعلق به مسلمانان اهل تسنن، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ایران است که باگذشت زمان تبدیل به شاهکار تاریخی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

موزه ملی شهریری مشگین‌شهر امسال افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افتتاح ساختمان جدید موزه مشگین‌شهر و تکمیل سایت موزه ملی شهریری تا پایان سال جاری خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب عجب شیر:

داماد عجب‌شیری به توزیع ماسک رایگان محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب عجب شیر گفت: دامادی که بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده و بازداشت شده بود به تهیه و توزیع ماسک رایگان محکوم شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی:

احداث ۱۸۰۵ واحد زلزله زده قطور خوی به اتمام رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۴۵۰۰ واحد خسارت دیده در زلزله قطور خوی و سلماس، مراحل احداث ۱۸۰۵ واحد بصورت کامل به اتمام رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: مجموعه فرهنگیان شهرستان دیواندره در راستای حمایت از دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت، هفت دستگاه گوشی هوشمند را به دانش‌آموزان دیواندره‌ای اهدا کردند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

کاهش ۴ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد اکباتان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش ۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب سد اکباتان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۰ درصد افزایش مصرف آب در همدان داریم.
شهردار شهرجهانی میبد در دیدار با شهردار شهر جهانی یزد گفت: شهر یزد بعنون میراث جهانی و میبد در 5 آذرماه 1397 از سوی شورای جهانی صنایع دستی بعنوان شهر جهانی زیلو به تایید و تصویب رسید و این فرصت خوبی برای استان است که بتوانیم در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان و معرفی پتانسیل ها، برنامه های مشترکی داشته باشیم.
سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد:

تعویق پرداخت بدهی‌های فعالان گردشگری یزد تا پایان سال‌

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزدگفت: پرداخت تمام هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال‌ ۹۹ به تعویق افتاده است.
غفور قاسم پور ضمن ارزیابی مثبت نتایج محدودیت های یک هفته گذشته، بیان کرد: سبک زندگی اجتماعی باید با شرایط شیوع ویروس کرونا منطبق شود زیرا هنوز تاریخ قطعی درمان این ویروس مشخص نیست.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی دادرسی الکترونیک در تمامی زندان‌های استان تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.