کاهش 12 درصدی محصولات کشاورزی ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، کاهش بارندگی ، تغییر الگوی کشت، تداوم ۲۶ سال پدیده خشکسالی و کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی را از دلایل کاهش محصولات کشاورزی دانست..
تصویر کاهش 12 درصدی محصولات کشاورزی ابرکوه

به گزارش سایت خبری پرسون، " علی محمد هوشمند" افزود: کاهش بارندگی ، تغییر الگوی کشت، تداوم ۲۶ سال پدیده خشکسالی و کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی از جمله دلایل کاهش سطح زیرکشت این محصولات است .

وی اظهار کرد: از این مقدار سطح زیرکشت، ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار به کشت گندم ، ۸۰ هکتار به جو و پنج هکتار هم به کشت کلزا اختصاص دارد .

وی با بیان اینکه پنج هزارخانوار کشاورز در کاشت این محصولات فعالیت دارند خاطرنشان کرد : کشاورزان برای تامین نان مورد نیاز مردم به گندم، تولید جو برای خوراک دام سبک و طرح خودکفایی روغن کلزا با روش های علمی و نوین تلاش می کنند.

هوشمند اظهار کرد: امسال برای کاشت محصولات پاییزه ۷۰۰ تن کود شیمیایی و ۷۵ تن بذرگواهی شده از ارقام سیستان ، نارین ، برزگر و طلایی در اختیار بهره برداران قرار گرفت و بوجاری بذور کشاورزان و در اختیار گذاشتن دستگاه‌های کشت مستقیم از حمایت‌های این نهاد به گندمکاران است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: از سه هزار و ۶۵۵ هکتار زمین‌های شهرستان که در سال زارعی به کاشت گندم اختصاص داشت ، امسال ۱۲ هزار تن محصول برداشت شد که متوسط تولید در هر هکتار چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم بود.

منبع: ایرنا

573281