اخبار منتخب استان‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز استخدام ۶۹ پرستار بومی برای بیمارستان شفای سقز صادر شده است و بزودی فراخوان آن از طریق رسانه های رسمی اعلام می شود.

فرمانده هنگ مرزی سومار خبر داد:

کشف و توقیف ۱۳ راس دام قاچاق در این شهرستان

فرمانده هنگ مرزی سومار گفت: مرزبانان غیور در مرز سومار با هوشیاری، حین انجام وظیفه و پاسداری از مرزهای کشور در این منطقه، 13راس دام سبک و سنگین را پس از ورود به خاک کشورمان کشف و توقیف کردند.
معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از قابلیت ثبت دیوار گرگان تا پاییز سال آینده در فهرست میراث جهانی یونسکو در صورت تامین اعتبار برای نقشه برداری و حل برخی مشکلات مجاور آن خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با عنوان اینکه پروژه های خوبی در سکونت گاه های غیر رسمی استان در دست اقدام است افزود: با تکمیل و بهره برداری این ‌طرح ها سرانه خدمات عمومی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
مدیر کل ورزش و جوانان همدان:

هدف از رونق کشتی استان کسب طلای المپیک است

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هدف از توسعه و رونق کشتی استان همدان کسب طلای المپیک و ساختن انسان های متخصص و متعهد است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۸۰ اصله چوب ‌آلات قاچاق جنگلی در استان کشف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:۸۰ اصله چوب‌ آلات قاچاق جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان کشف شد.
رئیس فدراسیون کشتی کشور:

کشتی حال و روز خوبی ندارد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: امروز حال و روز ورزش کشتی نه در استان همدان در سراسر کشور خوب نیست.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

امدادرسانی بیش از 70 نیروی هلال‌احمر به آسیب دیدگان سیلاب در استان یزد

سید مهدی حسینی گفت: 35 نیروی هلال احمر در روستای فیروزآباد ابرکوه و در مجموع 74 نیروی هلال احمر در سراسر استان به کار امدادرسانی به سیل‌زدگان پرداختند.
کیانی؛ استاد زبان شناسی با اشاره به روند سریع از بین رفتن زبان های محلی در کشور، گفت: نهادهای فرهنگی خود به خوبی به این وضعیت واقفند، اما باید اذعان کرد که در این زمینه کار خاصی انجام نمی دهند و بی شک در آینده ای نه چندان دور باید شاهد از بین رفتن بسیاری از فرهنگ ها و زبان های ایرانی و بومی در کشور باشیم.

پژوهشگر یهودی شیراز گفت: هر دوی فرهنگ‌های «ایرانی-اسلامی» و «ایرانی-یهودی» از آبشخور تمدن عظیم ایرانی تغذیه می‌کنند. به همین دلیل ایرانیان یهودی شیفته خاکشان، ایران هستند.
با تصمیم وزارت علوم مبنی بر ایجاد دانشگاه معین، امروز سند آمایش دانشگاه‌های استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس و رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین استان تبیین شد.
فرمانده انتظامی استان در پی زورگیری اخیر از بانوی کرمانشاهی از دستگیری عاملان این زورگیری که انتشار تصویر و فیلم آن در فضای مجازی واکنش های زیادی به همراه داشت، خبر داد.
خوانساری، موسس و رییس سبک کاراته شین رزم ذوالفقار:

درکشور سامورایی ها مقام اول کاراته پیشکسوتان را کسب کرده ام

غلامعباس خوانساری رییس سبک کاراته شین رزم ذولفقار از افزایش توانایی و باور ایرانیان در ورزش های رزمی خبر داد و گفت: در سال ۹۳ در مسابقات جهانی کاراته به میزبانی ژاپن مهدکاراته دنیا در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم توانستم قهرمان جهان باشم و این چیزی نیست جز باور ایرانی و کلمه ما می توانیم.
رئیس پارک علم و فناوری یزد خبر داد؛

پهنه علم و فناوری استان یزد نخستین پهنه کشوری

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: با پیگیری‌های انجام شده موافقت اصولی پهنه علم و فناوری استان که نخستین پهنه کشوری می باشد صورت گرفته که می تواند به توسعه پایدار منطقه ای کمک کنند.
منطقه ای محروم با مردمانی محروم؛

بابا نان داد/ بابا نان را قسطی خرید!

فضای این روزهای کشور، ما را دلتنگ وعده های انتخابات ریاست جمهوری می کند تا دوباره چشم انتظار مسئولانی جدید با وعده های شیرین و رویایی باشیم تا حداقل امید به آینده و رویای اقتصادی قوی  و مردم شاد مرهمی بر دل های زخم دیده مردم شریف ایران باشد.