اخبار منتخب استان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به زحمات کادر درمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد داد که یلدای امسال را مجازی جشن بگیریم.
«سوگی ـ ح» دختر سنندجی نهم آذرماه سالجاری توسط برادرانش به قتل رسید و برخی از فعالان اجتماعی و حقوقی اعلام می دارند که قاتلین خواهر می توانند از ماده 301 مجازات اسلامی استفاده کنند.

انتشار رقم درخواستی محسن تنابنده؛ بازیگر نقش «نقی معمولی» برای حضور در سری هفتم سریال نوروزی پایتخت باعث واکنش منتقدانه رسانه هایی همانند «پرسون»، «عصرایران» و... گردید و همین امر باعث شد که ساخت این سریال لغو شود.

دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4هزار شهید استان یزد گفت: 40 خدمت در کنگره 4 هزار شهید استان یزد در دستور قرار گرفته که 10 خدمت آن به کمیته محرومیت زدایی واگذار شده است.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دستگاه فوق پیشرفته پت اسکن در تشخیص درمان بیماران سرطانی موثرتر است

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است. با تشخیص‌های این دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی موثرتر خواهد شد.
محمد رضا شفیعی عنوان کرد: کرونا به ناوگان حمل و نقل شهری یزد 100 درصد خسارت وارده کرده به گونه ای که براساس بررسی ها میزان درآمد ناوگان حمل و نقل عمومی  یزد در ۸ ماهه امسال در حدود 2 میلیارد تومان بوده که این درآمد تنها کفاف یک ماه هزینه این ناوگان را می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

کانال‌های آبیاری منتهی به حوضه دریاچه‌ ارومیه مسدود شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: از انسداد کانال‌های آبیاری کشاورزی رودخانه‌های واقع در حوضه‌ی آبریز دریاچه‌ی ارومیه از آذر ماه سال جاری برای هدایت آب به این دریاچه، خبر داد.
گزارش پرسون از وضعیت بازار طلا در کردستان؛

«طلا»؛ کالای سرگردان در بازار سنندج/ خواب زمستانی طلا

با وجود این که متقاضی طلا در سنندج نسبت به میانگین کشوری بالاست، بازهم بسیاری از طلافروشان را می بینیم که کرکره مغازه طلا فروشی خود را پایین کشیده اند و به اصطلاح «صورت مسئله را پاک کرده اند».

توسط رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح شد؛

درخواست ویژه از دادستان کل کشور برای حمایت از بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس به عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی نامه ای به دادستان کل کشور نوشت و انتظارات بخش خصوصی در خصوص نامه شماره ۹۹/۳۵۶ ص / ۱۰۰ مورخ ۹۹/۰۸/۰۶ مدیر عامل بانک پاسارگاد خطاب به رئیس شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری که منتج به انتشار بخشنامه شماره ۲۹۹۴/ش مورخ ۹۹/۰۹/۱۹ در سطح کشور شده، را در قالب پنج عنوان تقاضا کرد.
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در یزد خبر داد؛

یزد؛ پیشتاز در عرضه مناسب مسکن

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به شاخص های موجود در بخش مسکن، استان یزد را یکی از استانهای پیشاز در عرضه مناسب مسکن دانست و افزود: برنامه ریزی مناسب برای تامین مسکن آتی یکی از مهمترین اهداف بلند مدت وزارت راه و شهرسازی است.
معاون روابط عمومی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد:

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در زنجان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با عنوان اینکه این استان برای تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های فنی و نیروی انسانی مورد نیاز را دارد افزود: این حوزه آماده جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های اقتصادی در این استان است.
منهای شیوع کرونا چند سالی است که مردم کمتر نسبت به استفاده از ناوگان عمومی رغبت پیدا می کنند و اگر نتوان گفت تنها دلیل اما می توان مهمترین دلیل عدم استقبال از اتوبوس های شهری را فرسوده بودن ناوگان و عدم برخورداری از امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب است هرچند نباید از عوامل دیگری نظیر افزایش کرایه ها و نامنظم بودن ساعات تردد در مسیرها نیز غفلت کرد.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی:

چرا لرستان را نادیده می گیرید

حجت السلام مبلغی نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:  لرستان هم جزئی از ایران است آقایان مسئول بداد جوانان بیکار و پروژه های نیمه تمام لرستان برسید. مردم لر از شما انتظار دارند .چرا لرستان را نادیده می گیرید.