تامین آب شرب 30 روستای البرز

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: در راستای بهبود کیفیت آب آشامیدنی و سلامت مردم به 30 روستای استان آبرسانی می شود.
تصویر تامین آب شرب 30 روستای البرز

به گزارش سایت خبری پرسون، فرشاد قدوسی با بیان این مطلب در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آبفا و همچنین رفع موانع تحویل تأسیسات آبرسانی روستاهای سطح استان اظهار داشت: پس از انحلال شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال 98، تمامی تأسیسات آبرسانی روستایی باید تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شود تا امنیت، سلامت و وضعیت کیفی آب شرب مناطق روستایی تضمین شود.

وی افزود: در حال حاضر تأسیسات آبرسانی تعداد زیادی از روستاهای استان زیر نظر شوراهای اسلامی روستایی و یا دهیاری ها است که بر اساس آخرین تهمیدات وزارت نیرو باید تحویل شرکت آبفای استان البرز شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای سطح استان باید در این زمینه همیار و همکار در اجرای کامل این امر مهم باشند، خاطر نشان کرد: هرگونه کوتاهی در این موضوع می تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت مردم در پی داشته باشد.

قدوسی تصریح کرد: تامین زمین مورد نیاز و تحویل شبکه آبرسانی روستایی به شرکت آبفا از نکات قابل تأملی است که باید بیش از پیش مورد توجه دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستایی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز همچنین از مدیرعامل شرکت آبفای استان خواست در بودجه سال آتی بودجه عمرانی مورد نیاز خود را تأمین کرده و تا پایان سال نیز تأسیسات آبرسانی 30 روستای استان را از دهیاری ها و شوراها تحویل گرفته و نسبت به مدیریت منابع آبی روستایی اقدام کند.

منبع: تسنیم

574658