رهایی قاتل بوشهری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)

مدیرکل زندان و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر ضمن آزادی قاتل محکوم به قصاص نفس پس از ۲۰ سال در آستانه ولادت حضرت فاطمه (س)، از آزادی 23 زندانی محکوم به قصاص در استان در سال جاری خبر داد.
تصویر رهایی قاتل بوشهری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محتشم حسینی، یکی از برنامه‌های مهم شورای حل اختلاف زندان صلح و سازش میان شاکی و متشاکی دانست و اظهار داشت: در این راستا تلاش‌های مستمری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی تلاش برای جلب رضایت شاکیان در رهایی از قصاص نفس را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در این راستا در مناسبت‌های مختلف در طول سال اقدامات مهمی برای رهایی محکومان به قصاص انجام می‌شود.

مدیرکل زندان و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر از رهایی یک محکوم به قصاص به نیت حاج قاسم سلیمانی از سوی خانواده مقتول بدون هیچ چشم‌داشت مالی خبر داد و بیان کرد: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سیدالشهدا مقاومت حاج قاسم سلیمانی، یک زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 20 سال حبس با رضایت اولیای دم در زندان مرکزی بوشهر از قصاص نجات یافت.

حسینی همکاری دستگاه قضا استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و اضافه کرد: این مهم با همت شورای حل اختلاف زندان، وساطت بزرگان، ریش‌سفیدان، معتمدین محلی و مشارکت اولیا دم محقق شد.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 23 نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در استان بوشهر از قصاص رهایی یافته‌اند و به دامان خانواده و اجتماع بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر حمایت از خانواده‌های زندانی را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا خدمات گوناگون اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به خانواده‌ها‌ی زندانی ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

574600