اخبار منتخب استان‌ها

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن خبر داد:

زمستان‌گذرانی۱۱۰هزار پرنده در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با توجه به شرایط امن کنونی تالاب‌ها، گفت: بیش از ۱۱۰ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان زمستان‌ گذرانی می‌کنند.

آیت الله ناصری در دیدار با اعضای برگزار کننده اولین «جشنواره هنر قرآنی دانش» گفت: هر ملتی که از مسیر قران دور شود عقب  خواهد ماند و پیشرفت های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت نداشته و نخواهد داشت.
نقدی بر عملکرد مدیریت بحران در استان اصفهان؛

باران هوا را شفاف کرد اما موضوع آلودگی را نه!

یادداشت / تعریف بحران و تجربه نبودن متولی برای حل و فصل این موضوع در استان اصفهان، همانند یک عادت بد نهادینه شده است، غبار بحران هایی که نا خودآگاه همه ما را دچار عارضه بی تفاوتی کرده است !
امام جمعه دیواندره گفت: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، ایران قربانی اصلی تروریسم دولتی است ولی دشمنان قضیه را به گونه دیگری تعبیر می کنند.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس:

دانشگاه در حوزه فناوری به صنعت کمک نکرده است

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: وظیفه بزرگی بر عهده دانشگاه است که تولیدات علمی دانشگاه را به زبان صنعتگران نزدیک کند اما متاسفانه در این موضوع ضعف بسیاری وجود دارد و دانشگاه نتوانسته است زبان تولیداتش را به زبان نیاز صنعت نزدیک کند.
چند سالی است که بازار افسار گسیخته خشکبار و تنقلات، شب یلدا را بعد از چندین هزار سال به سمت خاموشی می برد و هر سال متهم وضعیت مذکور یکی است، ولی امسال مشخص نیست که متهم کروناست یا اقتصاد بیمار کشور.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

بهره برداری از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به زودی

استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پیش از پایان کار دولت پروژه های فاخر زیست محیطی از جمله تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، تالار مرکزی ارومیه و چند پروژه بیمارستانی و تولیدی به بهره برداری می رسد.
به مناسبت ۱۸ دسامبر؛

عربی، الفبایی عاشق است

یادداشت / «سعید دهقانی»، پژوهشگر زبان و ادبیات عرب، همچنین خبرنگار پرسون در شیراز در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زبان عربی به مشکلات و آسیب‌های آموزش این زبان در ایران پرداخته است.
شهردار شهرستان بروجرد:

با قدرت به استقبال زمستان خواهیم رفت

شهردار بروجرد گفت: باقدرت به استقبال زمستان می رویم. زمستان سخت را برای مردم با خدمات شبانه روزی گرم خواهیم کرد.

مدتها پیش قول هایی به کوله بران برای ساماندهی و بیمه داده شد که روزی کاغذ باقی ماند آیا مشکل اصلی کوله بران هستند؟ یا مافیای قاچاق و کسانی که در این راه سودهای هنگفت به جیب می زنند؟!

کرونا هر روز تعدادی از هموطنان ما را کِشان کِشان به بیمارستان‌ها می‌کشاند و مشکل اینجاست که بسیاری از مردم موارد بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند اما عده‌ای با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های عروسی به افزایش مبتلایان و قرمز ماندن وضعیت دامن می‌زنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت:

جابه جایی ۱.۵ میلیون تن کالا در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در هشت ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۵۰۰ تن کالا در استان ایلام جابجا شده است.