تقابل شورا و شهردار اهواز

شهردار اهواز گفت: این فضای تقابل شورا و شهرداری باعث می‌شود کارهای مردم ‌بر زمین مانده و پروژه‌ها آسیب ببینند.
تصویر تقابل شورا و شهردار اهواز

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا امینی؛ شهردار اهواز در نشستی با اصحاب رسانه در محل شهرداری اهواز گفت: من به دعوت شورای شهر اهواز برای انجام کار و خدمت به این شهر آمدم و اعضای شورا و کمیته انتصابات وزارت کشور پیش از انتصاب من، همه سوابق و شرایطم را بررسی کردند و سپس برایم حکم زدند.

امینی با بیان اینکه مساله برکناری شهردار و حواشی آن، بیرون از شورا رقم می‌خورد و این مسایل به نفع مردم نیست، افزود: سال‌ها در این شهر پیمانکارسالاری حاکم بوده و من جلوی همین موارد ایستاده‌ام و ظاهرا این ایستادگی مورد رضایت برخی نیست.

من با فشار و حاشیه کنار نمی‌روم

شهردار اهواز با تاکید بر اینکه من به هر قیمتی حاضر به ماندن در اهواز نیستم، گفت: با این حال و با وجود تمام فشارها، بارها گفته‌ام که رفتنم منوط به این است که یا عمرم به پایان برسد یا از طریق قانونی شهردار را برکنار کنند و گرنه با این حاشیه‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنم و کنار نمی‌روم.

وی افزود: این فضای تقابل شورا و شهرداری باعث می‌شود کارهای مردم ‌بر زمین مانده و پروژه‌ها آسیب ببیند.

امینی با بیان اینکه در سایر کلانشهرها اختیارات شهردار را افزایش می‌دهند، ولی در اهواز آن را کاهش داده و برای کار و فعالیتش مانع‌تراشی می‌کنند، تصریح کرد: من دارای مدرک کارشناسی کشاورزی و ارشد مدیریت فرهنگی و دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی هستم و همه مدارک و سوابق مدیریتی بنده در شرایط اولیه بررسی شده است.

مدیر ارشد شهری اهواز گفت: برای چندمین بار عرض می‌کنم بنده و همسرم در اهواز ساکن هستیم، ولی فرزندان ما در این شهر نیستند، چون یکی از دخترانم ازدواج کرده و دیگری دانشجوی دانشگاه آزاد است و دانشگاه مخالف انتقال اوست و پسرم هم دانش‌آموز است و با وجود پیگیری، مدرسه مانع انتقال او به اهواز شده است.

حضور وقتی ارزش دارد که به نفع مردم باشد

شهردار اهواز گفت: حضور وقتی ارزش دارد که برای مردم منفعت داشته باشد و اگر قرار باشد حضور من یا شورا یا هر دو به ضرر مردم باشد، هیچکدام نباشیم بهتر است.

امینی افزود: اعضای شورای شهر نمایندگان قانونی مردم هستند و می‌توانند طبق چارچوب قانون حرکت کنند، اما من به هیچ‌وجه زیر بار اقدام و فشار غیرقانونی نخواهم رفت و با تمام وجود در برابر قانون جمهوری اسلامی که بابت آن خون داده‌ایم، تمکین می‌کنم.

وی با تایید وجود فشارهای مختلف از بخش‌های مختلف برای انتصابات در مجموعه شهرداری گفت: من زیر بار فشارها هم نمی‌روم و انتصاب سفارشی در این مجموعه نداریم.

همکاری با پیمانکار غیربومی در راستای کاهش هزینه‌هاست

شهردار اهواز به شبهاتی که درخصوص فعالیت پیمانکار غیربومی در اهواز پیش آمده هم اشاره کرد و افزود: من هم قبول دارم که اولویت با پیمانکار داخلی است، ولی صحبت‌های یکی از اعضای شورا که گفته ما پیمانکار اصفهانی آورده‌ایم واقعا نادرست است و من را ناراحت و آزرده کرد، زیرا من موظف هستم کالا یا خدمات را با قیمت پایین و کیفیت بالا تهیه کنم، حالا از هر استانی از کشور که بشود، به طور مثال الان بخشی از این خدمات را از سمنان خریده‌ایم.

وی درباره میزان اهتمام به شفافیت و مبارزه با فساد بویژه در قضیه میدان الغدیر هم گفت: شفاف‌سازی کارها و طرح‌ها برای ما هم بسیار حائز اهمیت است، برای همین در چند سطح موضوع شفافیت را طراحی کردیم که بر اساس آن مسایل به طور شفاف اجرا و بیان می‌شود. فساد هم به تعبیر مقام معظم رهبری اژده‌های هفت‌سر است، با این حال من با تمام قوا با فساد مبارزه کردم و میدان هم راه‌اندازی خواهد شد.

شورای شهر اهواز روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته، جلساتی را به منظور استیضاح شهردار اهواز برگزار کرد که البته به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، جلسه از رسمیت افتاد و در عمل برگزار نشد. گفته می‌شود استیضاح شهردار به همان اندازه که موافق در شورا دارد، مخالف هم دارد و برای همین تاکنون به سرانجامی نرسیده است.

منبع: تسنیم

574580