رسیدگی به شکایات اهالی گیلان در حوزه بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در 9 ماه اول سال جاری، قیمت‌ بالاتر از نرخ تعیین شده‌، گران‌فروشی، کم فروشی‌ نانوایی‌ها و نارضایتی‌های مردمی از کیفیت و سلامت محصولات عمده‌ترین موارد شکایت‌ها بوده‌ که به آن ها رسیدگی شده است.
تصویر رسیدگی به شکایات اهالی گیلان در حوزه بازار

به گزارش سایت خبری پرسون، صالح محمدی اظهار کرد: قیمت‌ بالاتر از نرخ تعیین شده‌، گران‌فروشی، کم فروشی‌ نانوایی‌ها و نارضایتی‌های مردمی از کیفیت و سلامت محصولات عمده‌ترین موارد شکایت‌ها بوده‌است.

وی با اشاره به تشکیل ۳۰۰ پرونده تخلف صنفی و تعزیراتی به ارزش ۶۹ میلیارد ریال از طریق ثبت در سامانه ۱۲۴ طی این مدت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۹۶۳ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که از مجموع بازرسی ها، چهار هزار و ۷۳۸ مورد عدم تخلف مسجل شده و برای هزار و ۲۱۷ متخلف نیز پرونده صنفی و تعزیراتی تشکیل شده‌است.

وی با بیان اینکه در این مدت هشت مورد صورتجلسه کشف کالا و ارز قاچاق به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال در استان تشکیل شد، اضافه کرد: امسال هشت طرح نظارتی ملی و استانی شامل؛ فجر تا فطر، ویژه نوروز و رمضان ۱۴۰۲، گران‌فروشی جوجه یکروزه، مرغ زنده، گوشت و مرغ، نظارتی شکر، ویژه بازگشایی مدارس و شب یلدا اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها هزار و ۱۳۸ مورد عملیات بازرسی انجام شد که ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی در این طرح ها ۵۵ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال است.

وی با اشاره به بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک سازمان جهاد کشاورزی گیلان با سایر دستگاه‌ها بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۳۷۲ مورد بازرسی و گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده که در این گشت‌ها پرونده‌های تعزیراتی به ارزش ۷۲۴ میلیون ریال تشکیل شده‌است.

محمدی در بازرسی از گروه کالاهای خوراکی و صنایع غذایی هم افزود: پنج هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از این بخش انجام شده است که بیشترین آنها با رقم با چهار هزار و ۱۷۴ مورد مربوط به آرد و نان و ۹۷۲ مورد بازرسی هم در حوزه مواد پروتیئنی بوده که در مجموع ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده برای این بخش ۲۱ میلیارد ریال است.

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی در سطح صنوف می‌توانند موارد را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی از طریق سامانه https://۱۲۴.ir/ برای پیگیری قانونی و برخورد با متخلفان به مراجع ذی‌صلاح منعکس کنند.

منبع: ایرنا

575313