هزینه یک هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای مرمت بازار وکیل شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: سال گذشته از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، یکهزار میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی بازار وکیل اختصاص یافت.
تصویر هزینه یک هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای مرمت بازار وکیل شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، به گزارش روز سه شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، "محمد ثابت اقلیدی" در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳، افزود: علاوه بر این مبلغ، همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال برای مرمت مساجد تاریخی استان تأمین اعتبار شده است که هنوز پروژه ها اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: ظرف ۷۰ روز گذشته در سفر و به بیش از نیمی از شهرستان‌های استان فارس نظام مسائل و مشکلات این مناطق با دید کارشناسی احصا شد ه است و تلاش می کنیم که در حد توان این مشکلات را مرتفع کنیم.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: امسال ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل برگشت‌خورده بود که با هماهنگی شورای نظارت با اخذ فرصت یک‌ماهه، این اعتبار جذب و هزینه فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار شد.

معرفی میراث شهرستانها اقتصاد گردشگری را رونق می‌بخشد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خطاب به مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های فارس گفت: با توجه به اینکه گردشگری فعالیتی اقتصادی است و فارس استعدادهای مختلفی در این حوزه تخصصی دارد، لازم است مدیران آداب‌ورسوم و میراث ناملموس مناطق خود را شناسایی و معرفی و به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنند باعث رونق اقتصادی و جذب بیشتر گردشگر در این مناطق شود.
وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار ۱۳۷ پرونده میراث تاریخی، معنوی و طبیعی فارس در فهرست ملی ثبت شد که معرفی آنها می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری شهرستان‌ها داشته باشد به شرطی که مدیران در معرفی آن‌ها به گردشگران خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

فروش جنس چینی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروزی فارس ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت:برخی از هنرمندان صنایع دستی در شهرستان ها از تسهیلات کم بهره و خدمات اداره کل به آن ها بی خبرند که جا دارد مدیران شهرستان ها این به این موارد بیشتر بپردازند.

اقلیدی از برپایی بازارچه های صنایع دستی در سراسر استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این بازارچه‌ها تنها محصولات دست ساز هنرمندان فارس عرضه خواهد شد وفروش محصولات چینی ممنوع است.

او گفت: از مدیران شهرستان ها می‌خواهم که تمام برنامه های نوروزی خود را به درستی مدیریت کنند و با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، برنامه‌های فرهنگی ویژه ای در این ایام در اماکن تاریخی و گردشگری استان به ویژه مجموعه های تاریخی و فرهنگی حافظ و سعدی و مجموعه جهانی تخت جمشید تدارک ببینند.

او اضافه کرد: برای معرفی بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان بیلبوردهایی درمحورهای مواصلاتی استان نصب می شود تا اطلاعات مورد نیاز گردشگران و معر فی جاذبه های گردشگری فارس برای مسافران نوروزی تامین شود.

منبع: ایرنا

612828