برپایی ۲۷ نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در سراسر مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برپایی ۲۷ نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مازندران خبر داد.
تصویر برپایی ۲۷ نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در سراسر مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی با اعلام خبر فوق گفت: ۲۷ نمایشگاه صنایع‌دستی در قالب ۶۲۵ غرفه در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی،جویبار، بابلسر، بابل، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، شیرود، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر ویژه گردشگران نوروزی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: جانمایی غرفه‌های صنایع‌دستی در نوروز آتی براساس تجمع گردشگران و استقبال آنها از دست‌ساخته‌های هنری و خرید سوغات و توجیه اقتصادی برپایی نمایشگاه‌ها در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

ایزدی از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های استان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: به جز محصولات بومی استان در این نمایشگاه‌ها، به دلیل استقبال گردشگران از نمایشگاه‌های نوروزی مازندران، شاهد هنرمندان بنام کشور هستیم و آثار هنری هنرمندان از سراسر کشور در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

ایزدی با بیان این مطلب که مازندران ظرفیت خوبی در زمینه رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارد و ما آمادگی داریم بازارچه و نمایشگاه دائمی دائر کنیم، گفت: در صورت تامین فضای مناسب و اختصاص آن به احداث بازارچه صنایع‌دستی این مهم محقق می‌شود و بخشی از دغدغه‌های هنرمندان در مورد بازاریابی و فروش محصولات مرتفع می‌شود.

منبع: میراث‌آریا

612785