مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین:

مراسم اربعین حسینی به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: مراسم اربعین حسینی به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است. گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است و ثواب آن را خواهیم دید.
تصویر مراسم اربعین حسینی به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین در مراسم تجلیل از فعالان عرصه فرهنگی و اصحاب رسانه، درمراسم پیاده‌روی اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزارشد گفت: حوادث رخ داده در اربعین یک حقیقت است و داستان نیست و این عشق و ارادتها وصف ناشدنی و هر کدام یک کتاب عشق و ارادت و ایثار تلقی می شود و گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان هزاران ثواب و آورده دارد.
حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: در این اجتماع عظیم، دوستداران اهل بیت، از ده‌ها کشور دنیا و از ملیت‌های مختلف، با خلوص و عشق، دور هم جمع می‌شوند تا برای امام خود سوگواری کنند و مرام آن حضرت را نصب‌العین خود قرار دهند.
رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی، مراسمی است که به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است و هر سال با شکوه و عظمتی وصف ناپذیر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مردم و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب برپایی موکب‌های حسینی، زائران اربعین را در این پیاده‌روی عظیما همراهی می‌کنند و بسیاری از نیازهای ضروری رهروان این مسیر، از جمله در زمینه تأمین غذا و اسکان از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.
حجت‌الاسلام افشار گفت: در ایام اربعین در کنار مسئولان موکب‌ها، دست‌اندرکاران برگزاری مراسم و خدمت‌رسانان شاهد فعالیت رسانه‌ای بسیار مطلوبی بودیم و رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایتهای خبری و فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گرفت.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و قلم و بیان و دوربین و جایگاهی دارند و به دیده شدن حماسه‌های اربعین کمک کردند از اجر الهی نیز برخوردارند.
وی ادامه داد: گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است و ثواب آن را خواهیم دید.
حجت الاسلام افشار ضمن تقدیر از عنایت ویژه مهندس انبارلویی مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین به موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین یک تیم رسانه به کربلا اعزام شد و از همه موکب‌ها گزارش تهیه کردند و در در سطح شبکه‌های سراسری پخش شد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکس، توزیع یک هزار هدیه برای کودکان عراقی و توزیع هدایا برای موکب داران عراقی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و توزیع صدها بسته فرهنگی میان زایران، تصحیح قرائت نماز و جمع‌آوری دل نوشته زائران از اقدامات فرهنگی انجام شده در اربعین امسال بود.
حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: ۲۶ خدمت توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین به زائران ارائه شد و با برنامه‌ریزی انجام شده با اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین تعداد ۶۰ مبلغ اعزام به کربلا اعزام شد و در این عرصه در کشور شاخص بودیم.

تقدیر از خبرنگار پرسون

در این مراسم از حسین رستمی، خبرنگار پرسون، به جهت پوشش خبری مراسم اربعین حسینی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

562025