اخبار منتخب استان‌ها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

تخصیص ۵ میلیارد اعتبار به تالار مرکزی خرم‌آباد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف و بازرسی از مجموعه، ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تالار مرکزی خرم‌آباد تخصیص پیدا کرده که هفته آینده مبادله موافقت‌نامه آن انجام می‌شود.
سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری و تأمین مالی سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه خدمات مشاوره و ثبت‌نام رایگان متقاضیان صدور و تمدید مجوز فعالیت اقتصادی در بخش میز خدمت معاونت اقتصادی این سازمان خبر داد.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان تاکید کرد:

لزوم تلاش خبرنگاران برای امیدآفرینی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تلاش در حوزه امیدآفرینی را از بایدهای خبرنگاری خواند و افزود: خبرنگاری رسالت است و شغل نیست؛ رسالت خبرنگار این است که در راستای تقویت آسایش، تغییر مثبت، سلامت مردم و ... تلاش کند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی لرستان خبر داد:

8 مصدوم در حادثه محور ازنا_دورود

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی لرستان گفت: واژگونی دو دستگاه پژو و پراید در محور ازنا_دورود 8 مصدوم بر جای گذاشت.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی از موفقیت در طراحی و راه‌اندازی سامانه «شهر هوشمند سلامت» خبر دادند که به کمک آن می‌توان، تخت خالی کرونا، کپسول اکسیژن، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی کرونا در استان اصفهان را پیدا کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری سه متهم سابقه دار و کشف یک تن سیم برق مسروقه از یک کارگاه ضایعاتی در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ این فرماندهی خبر داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در گلستان هزار و ۳۶۹ مورد بازدید از هیئات و مجالس عزاداری انجام شد که این تعداد بازدید به ۳۰۰ مورد تذکر شفاهی داد و تنها سه تذکرکتبی منتهی شد.
مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب لرستان تاکید کرد؛

بهره برداری از ۳ مجتمع آبرسانی روستایی در هفته دولت

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان لرستان گفت: 3 مجتمع آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مسجد روضه محمدیه که به دلیل فعالیت های انقلابی در دوران پهلوی توسط شهید محراب آیت الله صدوقی به پایگاه انقلاب معروف است این روزها به محلی برای انجام واکسیناسیون یزدی ها تبدیل شده است.
سرانجام نادر فخری پس از 9 ماه رفت؛

مهدی صمیمیان به سرپرستی فرمانداری سمنان منصوب شد

استاندار سمنان با صدور ابلاغی ، مهدی صمیمیان ، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان را با حفظ پست سازمانی بعنوان ” سرپرست فرمانداری سمنان” منصوب کرد.‌
یادداشت/احمد خواجه حسنی

برگ ریزان انسانی

در گرمای عطش انگیز تابستان، خزانی تلخ و اندوهناک بر پهنه ی ایران درمانده سایه افکنده و برگ ریزان انسانی را در این روزگار بد سگال و سیاه رو به تباهی شاهدیم. روندی شوم و اسفناک، روزمره و روتین که گویا به سنت معهودی بدل شده و تلفات انسانی بدین سان به وضعیتی عادی نمود پیدا کرده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

هدفگذاری نوسازی 7 هزار واحد مسکونی روستایی گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از هدفگذاری جذب ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی هفت هزار خانه غیرمقاوم روستایی در این استان خبر داد.
بیش از صد سال است که روحانیون یزدی مراسم سوم امام حسین (ع) را در مسجد ملا اسماعیل برگزار میکنند که البته دوسالی است که به دلیل شیوع کرونا این مراسم با جمعیت محدود و رعایت پروتکل ها برگزار می گردد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۹ در این استان اشاره و اعلام کرد: این تسهیلات به ۱۰۳ طرح پشتیبان و مستقل معرفی شده از سوی کمیته مشاغل خانگی ذیل گروه کاری اشتغال استان پرداخت شده است.