مرکز خدمات زیبایی با مدرک پزشکی قلابی در بروجرد پلمپ شد

معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: یک مرکز غیر مجاز کاشت با ادعای داشتن مدرک پزشکی شناسایی و پلمپ شد.
تصویر مرکز خدمات زیبایی با مدرک پزشکی قلابی در بروجرد پلمپ شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی زارعی ظهر امروز امروز در حاشیه پلمپ یک مرکز کاشت مو غیرمجاز در این شهرستان، در جمع خبرنگاران افزود: پیرو بازدیدهای مستمر کارشناسان معاونت درمان، یک مرکز غیرمجاز ارائه‌ خدمات کاشت‌ مو و اَبرو و زیبایی شناسایی و پس از تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده، پلمپ و پرونده به مقام قضایی ارجاع شد.

وی اظهار داشت: کاشت مو در مرکز فوق‌ الذکر، توسط چند نفر کارآموز فاقد صلاحیت علمی و مدعی داشتن مدرک پزشکی انجام می‌شد و مراجعین تصور می‌کردند کاشت‌ مو توسط پزشک انجام می‌شود.

معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کاشت مو، پزشکان واجد شرایط جهت انجام کاشت‌ مو، متخصصین پوست، جراحان پلاستیک و جراحان سر و گردن می‌باشند که دانشِ کافی در زمینه بیماری‌های پوست و مو را دارند.

زارعی، درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو، مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌‌هایی که بخش پوست با مسئولیت متخصص پوست دارند را از جمله مراکز مجاز کاشت‌ مو بیان کرد.

وی تاکید کرد: انجام کاشت‌ مو توسط پزشکان عمومی و تخصص‌های غیرمرتبط در مطب‌ها، غیرمجاز بوده و در صورت انجام کاشت مو توسط افراد غیرمجاز، برابر با قوانین و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد.

منبع: فارس

560957