اخبار منتخب استان‌ها

فرماندار رشت با انتقاد از روند کند صدور مجوزهای ساخت و ساز گفت: زمانیکه صدور یک پروانه احداث حداقل 6 ماه زمان می‌برد و روند افزایش قیمت مصالح ساختمانی هفتگی است، از انگیزه افراد برای طی کردن مراحل قانونی کاسته شده و جریمه کمیسیون‌ها را به ضرر ناشی از عقب افتادن پروژه ترجیح خواهند داد.
آیین تحلیف منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با یک ماه تاخیر که قرار بود امروز (سه شنبه ) برگزار شود ، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو و به تعویق افتاد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی؛

تداوم خدمت‌رسانی در بخش حمل ونقل جاده ای با وجود چالش بیماری کرونا

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی از تداوم خدمت‌رسانی بخش حمل ونقل جاده ای علی رغم چالش‌های بیماری کرونا خبر داد.
کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد:

تاثیر فقر حرکتی بر کودکان چیست؟

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان از ایجاد مشکل در آینده کودکان به علت ورزش نکردن و فقر حرکتی خبر داد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه منع مطلق پذیرش درتمامی مراکز تحت پوشش با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر شهرستان های تابعه انجام می‌شود گفت: این مهم صرفا با حفظ قرنطینه ورود و با دستور مقام قضایی ممکن است.
یک جامعه شناس و کارشناس آموزش و پرورش خبر داد:

لزوم آموزش حضوری آینده سازان کشور در مدارس

یک جامعه شناس و کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به مشخص نبودن زمان اتمام کرونا و ضرورت همزیستی با آن و همچنین معضلات تربیتی، رفتاری و زیستی دانش آموزان به دلیل عدم حضور در محیط های یادگیری (مدارس)گفت: ضرورت حضور آینده سازان کشور در مدارس محسوس است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از انتظارات به حق مردم از نمایندگان که در جلسات و مجامع مختلف مطرح می‌شود انتخاب نیروی بومی است گفت: با وجود گزینه بومی توانمند دلیلی بر انتخاب گزینه غیربومی نیست.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: با توجه به اینکه طعم آب این منطقه ماهنشان شور است از این رو املاحی باقیمانده در آب، دلیل اصلی شور بودن آب برداشتی از دستگاه‌های آب شیرین‌کن‌ است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز اظهار داشت: کشاورزان این استان امسال بیش از ۱۷ هزار تن گندم با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید این استان داده اند.
آرش احمدی طیفکانی، ورزشکار ۳۴ ساله مینابی در تهران توانست سه رکورد دیگر در سازمان جهانی ایمارو به ثبت برساند تا همچنان در مسیر ثبت رکوردها گام بردارد.