اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت:

عملکرد نامطلوب هیئت شنای قم

مدیرکل ورزش و جوانان قم با انتقاد از عملکرد هیات شنای استان گفت: با وجود ظرفیت های بسیار زیاد قم در این رشته ورزشی متاسفانه این هیات ورزشی از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نکرده است.
مدیر شهرداری منطقه دو همدان گفت: شهرداری منطقه دو همدان تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای را از اهداف خود می داند و با 1400 هکتار وسعت خدماتی به سه ناحیه و 18 محله خدمات ارائه می دهد.
رئیس کل دادگستری استان البرز:

بازگشت ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی در البرز به دولت

رئیس کل دادگستری استان البرز از خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات در نظرآباد با ورود دستگاه قضایی خبر داد و گفت: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال، مبلغ هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد و تعیین شده است.
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان:

اصفهان هفته آینده خاموشی ندارد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه با کاهش دمای هوا هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی، واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اصفهان و همچنین تمام واحدهای نیروگاه کارون چهار از مدار خارج هستند.
با مشارکت جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان؛

رویداد کارآفرینی مجازی برگزار می‌شود

با مشارکت جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان رویداد کارآفرینی مجازی (ایده بازار) برگزار می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان:

پای شکارچی گراز در دام گرفتار شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان از دستگیری یک شکارچی متخلف که قصد شکار در اراضی آزاد انگوران در شهرستان ماهنشان را داشت خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

رشته‌های متنوع صنایع‌دستی به تدریج در حال احیا است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از احیای تدریجی رشته‌های متنوع صنایع‌دستی در این استان که به فراموشی سپرده‌ شده‌، خبر داد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رعایت ۶۳ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در در این استان خبر داد و گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مهار شیوع کرونا ویروس به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی؛

غفلت از ظرفیت اقتصادی مناطق مرزی آذربایجان‌غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت‌های مناطق مرزی آذربایجان‌غربی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری به نحواحسنت استفاده نشده است.
سال‌ها است که زیتون و برنج تولیدی طارم نام این منطقه را آوازه هر شهر و دیاری کرده، با وجود دو محصول شاخص زراعی و باغی در این شهرستان که هر دو وجود آب کافی را پیش‌نیاز برای حفظ آوازه خود می‌دانند اما کشت برنج در این روز‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین تهدیدات باغات زیتون در طارم شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شمار کرونایی‌های سرپایی افزون بر ۱۱۱ هزار نفر شد که ۸۷۴ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
خشکسالی معضلی است که سال‌های اخیر اصفهانی‌ها را با چالش‌هایی از جمله سهمیه‌بندی آب مواجه کرده، اما تابستان امسال حیات وحش استان هم از این مخاطره در امان نبود و از اواسط بهار چراغ خطر کمبود آب و علوفه در مناطق تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روشن شد.