قاسم زاده :

چهار ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال ۱۴۰۴در اصفهان احداث می‌شود

شهردار اصفهان گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این کلان‌شهر یکی از پیشرفته‌ترین آتش‌نشانی‌های کشور است و از نظر تجهیزات و نیروهای عملیاتی در شرایط خوبی قرار دارد.
تصویر چهار ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال ۱۴۰۴در اصفهان احداث می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هفتم مهر_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تبریک فرارسیدن روز ایمنی و آتش‌نشانی به آتش‌نشانان خدوم ایران به‌ویژه اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴۸ نفر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند که هدف اصلی آن‌ها ایجاد یک زندگی ایمن برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ایستگاه عملیاتی فعال در سطح این کلان‌شهر وجود دارد که تا پایان سال جاری یک ایستگاه جدید در میدان حج به این ۲۷ ایستگاه اضافه می‌شود، افزود: تا پایان سال آینده چهار ایستگاه عملیاتی جدید نیز در ناژوان، خیابان نبوی‌منش، شهرک ولی‌عصر (عج) و جنب نمایشگاه بین‌المللی امیرکبیر به مجموعه این ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان اضافه خواهد شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در شش ماه نخست سال جاری آتش‌نشانی این کلان‌شهر ۸۶۹۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق داشته است که حدود ۴۵ درصد آن مربوط به حوادث، ۳۶ درصد مربوط به حریق و حدود ۱۹ درصد مربوط به خدمات ایمنی بوده است، همچنین حدود ۴۰۰۰ شهروند گرفتار در حوادث آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانان این کلان‌شهر نجات یافته‌اند که میانگین سن نجات‌یافتگان ۲۵ تا ۴۰ سال بوده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه از مجموع ۸۶۹۰ عملیات آتش‌نشانی اصفهان، ۱۴۹۱ عملیات مربوط به محبوس شدن شهروندان در آسانسور بوده که فراوانی این موضوع در ایام قطعی برق بیشتر بوده است، گفت: این در صورتی است که اگر آسانسورها استاندارد باشد، باید برق ذخیره داشته باشد و در صورت قطعی برق در نخستین ایستگاه توقف کند، از این‌رو تقاضا دارم در مجتمع‌های مسکونی ، ادارات یا هر مکان دیگری که از آسانسور استفاده می‌شود، استانداردها رعایت شود و باید استانداردسازی شده باشد.

وی ادامه داد: اضطرابی که فرد مبحوس در آسانسور تجربه می‌کند، ممکن است مدت‌ها در حافظه و خاطره‌ او بماند و تاثیر روحی بدی داشته باشد، از این‌رو باید از این موضوع پیشگیری کنیم و به سمت استانداردسازی آسانسورها حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلان شهرداری حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات است و برای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز تلاش کردیم از آخرین فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌ها در راستای هوشمندسازی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز چهار سامانه جدید این سازمان رونمایی می‌شود که شهر را به سوی آتش‌نشانی هوشمند حرکت خواهد داد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته پهپاد کاوشگر فعال شد و سال جاری نیز نجاتگر چاه فعال می‌شود، گفت: با استفاده از اینترنت اشیا، هوشمندسازی ایستگاه‌ها و خودروهای عملیاتی آتش‌نشانی انجام شده است و تلاش کردیم با استفاده از فناوری‌ها، سرعت، دقت و کیفیت خدمت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فرایند امداد و نجات توسط آتش‌نشانی این کلان‌شهر افزود: زمانی که آتش‌نشانان این کلان‌شهر از ایستگاه حرکت می‌کنند، بلافاصله موقعیت مکانی دقیق محل روی مانیتور، خلوت‌ترین مسیر را در اختیار راننده قرار می‌دهد، همچنین در مواقع آتش‌سوزی‌های بزرگ، پهپاد کاوشگر زودتر از راننده به سمت موقعیت حرکت و موقعیت را برای تیم عملیاتی ارسال می‌کند تا زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه می‌رسند، با محل دقیق حادثه آشنا باشند و این اقدام موجب افزایش کیفیت و دقت اجرای حریق یا عملیات‌های نجات می‌شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این کلان‌شهر یکی از پیشرفته‌ترین آتش‌نشانی‌های کشور است و از نظر تجهیزات و نیروهای عملیاتی در شرایط خوبی قرار دارد.

منبع: ایمنا

786212

سازمان آگهی های پرسون