رونمایی از نشان ویژه ‌گردوی‌ تویسرکان در آبان ماه امسال

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: نشان ویژه(آرم) گردوی جهانی تویسرکان، آبان ماه سال‌جاری در تویسرکان رونمایی می‌شود.
تصویر رونمایی از نشان ویژه ‌گردوی‌ تویسرکان در آبان ماه امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، سجاد محمد اصغری افزود: گردوی مرغوب تویسرکان با ثبت در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد و خوار و جهانی (فائو) از موقعیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق از این امتیاز ویژه بهره‌وری حداکثری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: آبان‌ماه سال‌جاری شاهد برگزاری همایش گردو با حضور میهمانان شهرستانی، استانی و کشوری خواهیم بود تا از نشان ویژه(آرم) گردوی تویسرکان در این همایش رونمایی شود.

محمد اصغری با اشاره به اینکه ثبت نشان‌های ویژه تجاری(برند سازی) نقش موثری در روند بهره‌وری حداکثری از مزایای محصولات ویژه باغی و کشاورزی دارد، ادامه داد: گردوی جهانی تویسرکان نباید تنها در خام فروشی منحصر شود بلکه باید برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری گردو تلاش‌های اثر بخشی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک شرکت تولیدی در تویسرکان از پوست چوبی گردو، کربن فعال تولید می‌کند که در زمینه‌های تولیدی صنایع پتروشیمی و تصفیه‌خانه‌ها کاربرد دارد، افزود: همچنین شرکت صنعت سازان تویسرکان سالانه بیش از ۵۰۰ دستگاه پوست‌گیر گردو به ۲۴ استان کشور ارسال می‌کند.

وی تاکید کرد: گرچه گردو یک محصول باغی است اما اکنون برای تویسرکان یک نماد و جاذبه گردشگری نیز محسوب می‌شود که باید در ایجاد اشتغال و بهبود فضای اقتصادی شهرستان نقش آفرینی داشته باشد.

شهرستان تویسرکان با برخورداری از هشت هزار هکتار باغ‌های گردو و تولید سالیانه ۲۱ یک هزار تُن مغز این محصول با کیفیت و مرغوبیتی در سطح جهانی پایتخت گردوی ایران نام گرفته و گردوی این شهرستان در سازمان خوار و بار جهانی(فائو) به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: ایسنا

787299

سازمان آگهی های پرسون