پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

با پیگیری‌های هلال‌احمر؛

۵ میلیون واکسن جدید وارد ایران شد

بیستمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه (بیست و پنجم شهریورماه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

رییس سازمان غذا و دارو از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن توسط متخصصان علمی خبر داد و گفت: کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، اسپوتنیک لایت را بررسی و تایید کرد و مجوز مصرف اضطراری این واکسن نیز صادر شده است. 

وزیر بهداشت درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی‌کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.
استاندار تهران بیان کرد: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین لجستیک و پرداخت هزینه‌های عوامل واکسیناسیون حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افزایش ساعات واکسیناسیون در سطح شهر و استان تهران اقدام کند.
مقامات چین امروز (چهارشنبه) و در میان جدیدترین موج موارد ابتلا به کووید-۱۹، محدودیت‌ها را افزایش داده و غربالگری گسترده را به منظور شناسایی بیماران در شهرهای سواحل شرقی آغاز کرده‌اند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۸۷ بیمار در یک شبانه روز

با فوت ۴۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۱۱۴ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۰۹ شهر در شرایط نارنجی قرار دارند

طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۶۸ شهر کشور در وضع قرمز، ۲۰۹ شهر در وضع نارنجی و ۷۱ شهر در وضع زرد قرار دارند.

رییس نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: لوکوموتیو واکسن به شدت در حال سرعت گرفتن است به طور قطعی هم شواهد داخلی و هم شواهد خارجی نشان می‌دهد که واکسیناسیون موجب کاهش بستری و کاهش مرگ و میر می‌شود. بنابراین هر واکسنی که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد یا واکسن‌های تولید داخل مورد تایید وزارت بهداشت، باید مردم را به مصرف‌شان تشویق کنیم.
با وجود روند کاهشی کرونا در اکثر استان‌ها اما بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، 168 شهر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

نوزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ هجدهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۵۳۸ بیمار، قربانی کرونا شدند

طبق اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، ۵۳۸ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تاکنون است.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 107 هزار و 60 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 41 میلیون و 206 هزار و 672 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 669 هزار و 22 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: ماندگاری ایمنی در برابر ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن‌های کرونا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود دو هفته بعد از کامل شدن واکسیناسیون، فرد واکسینه شده حداقل ۶ ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشد.