پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

بر اساس آمارهای رسمی با شیوع سویه مسری دلتا در آمریکا، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته گذشته در ۴۲ ایالت این کشور افزایش یافته است.
یک متخصص عفونی گفت: روش‌های نادرست و خود درمانی‌های بی رویه موجب کاهش و ایجاد بحران سرم در کشور شده است، وی افزود: متأسفانه درمان‌های خودسرانه باعث شده، سرم حتی برای افرادی که در بیمارستان‌ها به آن احتیاج مبرم دارند، هم نایاب شود.
بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد از همه‌گیری در پیک پنجم همه شاخص‌های کرونا روند صعودی به خود گرفته‌اند و افزایش تعداد موارد ابتلا شاخص بستری روزانه بیمارستان‌ها نیز سیر صعودی به خود گرفت و جهشی ۴۹.۶درصدی را تجربه کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۴ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۴۷۶ هزار و هشت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

متخصصان و پزشکان به بهترین وجه می توانند افراد را در مورد نیاز یا عدم نیاز به تزریق واکسن و زمان مناسب واکسیناسیون آگاه سازند و در عین حال شرایط بسیار اندکی وجود دارد که فرد را از واکسیناسیون منع می کند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۶۶۵ نفر دیگر جان باختند

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۶۶۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد ویروس لامبدا در ترکیه شناسایی شده است و این می‌تواند نشانه زنگ خطر برای ما باشد که اگر رعایت نکنیم پاییز سختی در پیش خواهیم داشت.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۶۱۰ بیمار دیگر جان باختند

با فوت ۶۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

پرسون از کج فهمی برخی در روزهای سیاه کرونایی می گوید؛

مگه گاوم که پوزبند بزنم؟!

آمارهای کرونایی این روزها در حداکثر تعداد خود از زمان حضور کرونا در ایران  تا به امروز هستند. اعدادی که روز به روز بیشتر می شوند و ترسی که بی اختیار به جان آدمی می افتد. ترس از مرگ، از بیماری، از دوری دوستان و آشنایان و بستگان، ترس و فقط ترس.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همانند چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته و به عدد 39 درصد رسیده است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۱ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۶۵ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۹ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۶۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.