افزایش مرگ و میر کرونایی در آمریکا

بر اساس آمارهای رسمی با شیوع سویه مسری دلتا در آمریکا، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته گذشته در ۴۲ ایالت این کشور افزایش یافته است.
تصویر افزایش مرگ و میر کرونایی در آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، ۱۴ ایالت آمریکا شاهد افزایش ۵۰ درصدی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته گذشته بودند و این در حالی است که در ۲۸ ایالت دیگر نیز افزایش ۱۰ درصدی در میزان مرگ و میر مشهود بوده است.

دکتر اسکات هریس، رئیس بهداشت ایالتی در ایالت آلاباما گفت: آلاباما یکی از ایالاتی است که شاهد شیوع گسترده سویه مسری دلتا، افزایش آمار بستری شدگان و موارد فوتی مبتلا به کووید ۱۹ است و این مسئله مقامات بهداشتی را وادار می کند تا از تریلرهای متحرک برای نگهداری اجساد استفاده کنند.

وی افزود: افراد بسیار زیادی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند و "اتاقی برای نگهداری این اجساد وجود ندارد."

وی همچنین خاطر نشان کرد: دست کم ۵۵۷۱ کودک در ایالت آلاباما در هفته گذشته به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و هنوز مشخص نیست منشا ابتلای این کودکان کجا بوده است.

از ۲۸۷۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که روز پنجشنبه (سه روز قبل) در بیمارستان های این ایالت بستری شده اند، ۴۵ نفرشان کودک هستند که دست کم پنج تن از این کودکان به دستگاه تنفسی مصنوعی متصل شده اند.

منبع: ایسنا

335449