پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر-بیونتک" بعد از ۶ تا ۷ ماه از تزریق دوز دوم به طور کلی از بین می‌روند و کارایی آنها تا ۱۰ برابر کاهش پیدا می‌کند.
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که جلوگیری کردن والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلم به کودکان تلقی می‌شود، گفت: واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا می‌تواند ایمنی بخشی زیادی را برای این قشر به همراه داشته باشد.
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف به‌زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آینده به کشور خبر داد و گفت: با ورود این تعداد، میزان واکسن‌های کرونا به عدد ۱۴۰ میلیون دوز خواهد رسید.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۵ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۳۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
علی‌رغم افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور و درحالی که روز به روز بر شمار دریافت کنندگان دُز اول واکسن کرونا افزوده می‌شود اما دُز دومی‌های برخی از واکسن‌ها از جمله آسترازنکا برای تزریق این واکسن و یافتن آن با مشکلاتی روبرو هستند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۳۵ نفر دیگر از هموطنان جان باختند

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور از شنبه ۱۰ مهر ماه، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار خواهند گرفت.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۷۶ هزار و ۹۵۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۳ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۷۹ هزار و ۱۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۹۱۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۳۸۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۳۳ میلیون و ۹۹ هزار نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۲۳۹ بیمار در یک شبانه روز

در شبانه روزگذشته ۲۳۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا بیان کرد: واکسن‌سازی جزو امنیت ملی یک کشور است و اگر کسی در این عرصه آمد و شروع به کار کرد، اولین کسی که باید استقبال کند دولت‌ها و نهادهای امنیتی هستند که این زیرساخت‌ها را برای کشور درست می‌کنند. این زیرساخت‌ها از بین نمی‌رود و بعد می‌تواند در واکسن‌های دیگر هم کمک کننده باشد.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای نوشت: از تمامی هم وطنان که مطابق گروه‌های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند، درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج جدید بیماری، در سریع‌ترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیاندازند.